Spartapus Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Leste nylig en artikkel om at store deler av Norges unge er gått inn på en kriminell løpebane etter at solariumsforbudet ble innført. 9 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 [...]At man definerer hva som er kriminelt og ikke, er det som er farlig her. Hvordan er en som spiller poker, en narkoman, eller generell kriminalitet uten offer; [...] Det får du vel nesten skylde på stortinget. Det er ikke politiet som lager loven, de skal bare håndheve den. Hvis du det du egentlig hater er statens voldsmonopol, så er det greit nok, men egentlig noe mye mer og noe helt annet enn å "ikke like politiet". Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg skylder selvfølgelig på stortinget også, men jeg vil aldri ha respekt for institusjonen som fratar folk deres rettigheter på grunn av offer-løs kriminalitet. For at politiet skal få min respekt, må stortinget gjøre endringer, ja. 1 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Jeg ser at mange er skeptiske til politiet grunnet ressursbruk og prioriteringer. Er ikke det litt som å kjefte på en fotball som knuser ruta di? Hva som skal prioriteres bestemmes sentralt. Noen skrev at de er skeptiske til at politiet fordi de har inntrykk av de "slipper unna" når de gjør noe galt. Bla etterforskes de av sine egne. Husk at media skriver og vinkler saker slik at de skal få flest mulig lesere. Hva selger? En politimann som gjør jobben sin, eller en politimann som bryter loven? Spesialenheten for politisaker har en egen nettside der de legger ut sammendrag av sakene de etterforsker: Spesialenheten.no Ta dere en titt der. Kanskje dere kjenner igjen noen saker fra media som ikke var svart/hvitt som dere trodde? 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Metaforen din om fotballtreneren blir litt feil, det er ikke snakk om noen knust rute, vi snakker her om varige men for livet, blir man tatt for narkotika i dag, mister man sannsynligvis jobben (samt muligheter for diverse jobber), man får et skittent rulleblad, samt en bot. For å sette metaforen din i perspektiv, ville det vært som en fotballtrener som knuser ruten din, bryter seg inn (alle naboene sa det var greit), henter ballen, og sager av deg foten din, slik at du aldri kan kjøre taxi igjen (og mister jobben). Ja, treneren gjorde bare det naboene sa var greit, respekterer du at treneren gjorde jobben sin; eller er du forbanna fordi treneren ødela livet ditt? 4 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) De eneste som hater politiet er de som alltid blir tatt av politiet. De som liker å kjøre for fort fordi det er "kult", råne rundt på parkeringsplasser, yppe til slosskamper, røyke hasj...you name it. Med andre ord; de som ikke har vokst opp mentalt enda. Jeg har opptil flere ganger blitt sett på som "rar" og "taper" fordi jeg ikke har noe imot politiet...haha. Sier vel litt om de jeg pleide å henge med. Endret 3. august 2012 av TMB 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) De eneste som hater politiet er de som alltid blir tatt av politiet. De som liker å kjøre for fort fordi det er "kult", råne rundt på parkeringsplasser, yppe til slosskamper...you name it. Dette er ren og skjær løgn. Med andre ord; de som ikke har vokst opp mentalt enda. Fortell meg om mentalt oppvokste mennesker. Endret 3. august 2012 av Notelitten 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Noen skrev at de er skeptiske til at politiet fordi de har inntrykk av de "slipper unna" når de gjør noe galt. Bla etterforskes de av sine egne. Husk at media skriver og vinkler saker slik at de skal få flest mulig lesere. Hva selger? En politimann som gjør jobben sin, eller en politimann som bryter loven?Spesialenheten for politisaker har en egen nettside der de legger ut sammendrag av sakene de etterforsker: Spesialenheten.no Ta dere en titt der. Kanskje dere kjenner igjen noen saker fra media som ikke var svart/hvitt som dere trodde? Tja, vi trenger ikke å lenger enn til en tidligere tråd for å se at det er ikke er noe direkte konsus om at dagens system med politiets voktere ikke fungerer helt. Vi har f.eks et slettet lydbånd, noe som burde være nok til å dra opp folk for retten for kamraderi. En post som er litt oppsummerende, for sin dato. Meninger om spesialenheten. Og som noen påpekte: Assisterende sjef i Spesialeneheten blir politimester....? Kamraderi?[NRK.no] Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Jeg har ingen problemer med politiet. Dog, stortingets avgjørelser og bestemmelser, samt demokratiet og kvalitetssikringen og utdannelsen som hører med yrket, har jeg enorme problemer med. Edit: Jeg har et problem med tiltak og begrensninger som finner sted, fordi en større del av dette landet er idioter på grensen til mentalt utviklingshemmedhet(?). Endret 3. august 2012 av cuadro Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Fortell meg om mentalt oppvokste mennesker. Det er de som har lært at man skal følge loven 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Med andre ord; de som ikke har vokst opp mentalt enda. Men du derimot, virker særdeles moden. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Fortell meg om mentalt oppvokste mennesker. Det er de som har lært at man skal følge loven Hva er da de som skriver loven da? Guder? [uJS Links Img] smile.png Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Metaforen din om fotballtreneren blir litt feil, det er ikke snakk om noen knust rute, vi snakker her om varige men for livet, blir man tatt for narkotika i dag, mister man sannsynligvis jobben (samt muligheter for diverse jobber), man får et skittent rulleblad, samt en bot. For å sette metaforen din i perspektiv, ville det vært som en fotballtrener som knuser ruten din, bryter seg inn (alle naboene sa det var greit), henter ballen, og sager av deg foten din, slik at du aldri kan kjøre taxi igjen (og mister jobben). Ja, treneren gjorde bare det naboene sa var greit, respekterer du at treneren gjorde jobben sin; eller er du forbanna fordi treneren ødela livet ditt? Nå vet jeg ikke hvor du fikk denne fotballtreneren fra, men her er hva jeg ville formidle med å dra inn fotball: Hvis en ball kommer susende gjennom lufta og knuser ruta di, vil det være fåfengt å kjefte på ballen. Kjeft heller på fotballspilleren som sparket den. Fotballen=politiet, fotballspilleren=lovgiverene Det ser ut som du vet mye om konsekvensene av å bli tatt med narkotika. Jeg vet også om de konsekvensene. Jeg avstår fra å bruke narkotika..... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det ser ut som du vet mye om konsekvensene av å bli tatt med narkotika. Jeg vet også om de konsekvensene. Jeg avstår fra å bruke narkotika..... Dersom det ble forbudt å gå ut om kvelden, ville du også avstått fra å gå ut? 3 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Det ser ut som du vet mye om konsekvensene av å bli tatt med narkotika. Jeg vet også om de konsekvensene. Jeg avstår fra å bruke narkotika..... Dersom det ble forbudt å gå ut om kvelden, ville du også avstått fra å gå ut? Hvis det blir forbudt å gå ut om kvelden, ville jeg nok flyttet ;-) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Nå er det gjerne også litt forskjell på å gå seg en tur, og det å dope seg... 2 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Nå er det gjerne også litt forskjell på å gå seg en tur, og det å dope seg... De to "forbrytelsene" står ikke helt i forhold til hverandre ;-) Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hvis det blir forbudt å gå ut om kvelden, ville jeg nok flyttet ;-) Hvor da? Det finnes ingen steder der det er lovlig å gå ut om kvelden. Ville du fortsatt overholdt loven? De to "forbrytelsene" står ikke helt i forhold til hverandre ;-) Nei, det ene er noe man gjør for å kose seg, det andre er noe man gjør for å kose se... vent nå litt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå