Gå til innhold

Mass Effect 1 Stuttering/Lag

Anbefalte innlegg

EDIT

Endrer hele innlegget da jeg har funnet ut av det jeg lurte på. Jeg valgte å ikke installere mods til ME1 da jeg ikke fant noe som fristet.

Nå derimot lurer jeg på hvorfor i granskauen jeg får små "stuttering/lag". PC'en min skal da fint kjøre ME1. Skulle tro den kunne kjøre spillet på full grafikk også, men tydeligvis ikke. Jeg har til og med prøvd å skru ALT, jepp, ALT av graphic settings på det laveste, og allikevel får jeg stuttering/lag. F.eks. noen ganger hvis jeg søker dekning bak en sten eller vegg og Shepard gjør animasjonen sin, så kommer det litt lag. Noen ganger kommer det selv bare av skuddveksling, og noen ganger er det helt random. Det skjer ganske ofte.

Legger ved to bilder fra systemrequirementslab, som sier at jeg er LANGT over systemkravet.

post-186929-0-74685000-1343869381_thumb.jpg

post-186929-0-84604100-1343869402_thumb.jpg

Endret av G27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har slått av Vsync. Følgende er grafikk settingsene mine:

Windowed - No

Particle Effects - Medium

Gamma - 20

Resolution - 1600 x 900 (16:9)

Dynamic Shadows - No

Texture Detail - Ultra High

Filtering Mode - Linear

Motion Blur - No

VSync - No

Film Grain - No

Uansett hva jeg stiller det forskjellige på kommer det "stuttering" hver 4-5 sekund. Jeg kan bokstavelig talt telle sekundene mellom hver gang, og i 90% av tilfellene er det hvert 4 sekund. Jeg har lest litt på andre forum og dette er et problem flere andre har. Personer med bedre PC enn det jeg har sliter med det samme. Jeg har ikke funnet noen løsning og håper noen her vet noe om det.

I tillegg til å teste ut forskjellige grafikk settings, så har jeg tatt en opprydning i PC'en, jeg har brukt Advanced SystemCare for å renske litt opp og jeg har deaktivert Steam Community in game da det visstnok kunne skape problemer med noen systemer i ME1. Dessverre ikke noe hell.

Noen andre som har ME1 installert og som kan se om dere har samme problemet? Utrolig irriterende. Spillet er ikke uspillbart, men dere kan vel skjønne hvor irriterende det er å få "microlag" hver 4 sekund.

Her er et par andre som har det samme problemet.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2519604

Endret av G27
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...