Gå til innhold

Uforståelig USB problem...

sinnataggen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har hatt problemer med USB portene på maskina mi nå en stund, og skjønner egentlig mindre å mindre...

Dette er problemet mitt:

Jeg har en 120GB Maxtor 300LE(ekstern hardisk) og en EPSON CX3200 printer/scanner koblet til hver sin USB port. Begge disse er USB 2 kompatible.

Når jeg starter opp maskina fungerer alt som det skal men etter en liten stund (virker å være avhengig av arbeids belastningen) så kobler plutselig begge enhetene seg fra... Jeg hører standard windows varslel lyd, akkurat som når du napper ut en usb kabel og så har jeg ikke tilgang til noen av delene. Om jeg starter opp maskina igjen er alt tilbake. Jeg har sjekka hardware doctor når dette har skjedd og finner ikke noe unormalt.

Jeg vet at det egentlig kreves service pack 1 for å kunne bruke USB 2 i winXP men har kontrollert hastigheten ved å laste en GB fra den eksterne til den interne hardisken. Det tok 15-20 sek og kan derfor umulig være USB1 hastighet. Men om det er dette som gjør at USB inngangene mystisk skrur seg av, vet jeg som sagt ikke.

Er det noen som har en fjerneste anelse av hva dette kan komme av, så blir jeg takknemlig. PC'en er helt ny og fortsatt innenfor returetts tiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg bare at dette ikke er ett driver problem...

Da tror jeg ikke det ville fungert i første omgang. Og som sagt virker det som om de skrur seg av fortere når maskinen jobber med noe...

Dette får meg til å tro at det kansje ligger på hardware siden, men som sagt; har aldri vært borti noe lignende og har egentlig ikke peiling på hva det kommer av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...