djgudleif Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Skaff deg noen større årer å ro i land med, Evelen! 3 Lenke til kommentar
Hopsin Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Bare å shotte alt du klarer Lenke til kommentar
Pop-fiske Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Øl ja.. Kva øl er det å anbefalle da? Vodka og appelsinjuice høyrest jo heller ikkje så alt for dumt ut. Er jo veldig glad i appelsinjuice, så da bør det jo gå fint etter kva dikka seier om det. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Er du gal? Det er spyoppskrift nr 1! Bland aldri med juice, æsj! Bacardi razzzz og Sprite Zero ftw. Er av en eller annen grunn nesten bedre med pisslunken zero enn iskald sprite (non-zero) Av øl så vil jeg anbefale alt som ikke heter Tuborg eller Ringnes, det er ikke godt.. Syntes nå jeg hvertfall.. Drikk Budweiser, Carlsberg, Heiniken eller noe annet av det litt "dyre" ølet. Mye bedre, spør du meg! Et gyllent tips er å smake deg frem men, ikke smak på alt på en fest! Blander du masse forskjellige drammer pluss kanskje litt øl og shots på en og samme kveld så blir du garantert dårlig. Du burde også "vente" på rusen, ikke styrt innpå masse bare fordi du enda ikke kjenner det, for det kommer etterhvert! (en klassisk feil som jeg enda gjør etter 6 år med helgefyll i ny og ned ) Endret 1. august 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 haha. Når vi i kompisgjengen begynte å drikke, så kom det for en dag at han ene kanskje ikke var helt stødig i prosent-regning enda.. Han mente at det blei 100% sprit hvis vi tok det som var igjen av 40% vodka'n og blanda med 60% vodka'n.. Vi har flirt godt av det etterpå, for ikke å snakke om at resten av oss lo så vi rulla i grasset der vi var. On topic: Begynn med å blande litt svake drinker.. De BLIR sterkere utover kvelden når du begynner å bli passe ute av vater og føler at blandingsforrholdet ikke er så viktig lenger.. Grønn eplejuice er sterkt undervurdert som blandevann! (Igrunn uansett merke, men Meierienes som står i kjøledisken ved melk og sånn er et godt tips!) Du merker ikke noe til spritsmaken før du nermer deg et blandingsforrhold på 40-60.. Alt annet blandevann du bruker vil minne deg om, netopp; BLANDEVANN når du drikker det seinere igjen. Grønn eplejuice kan du fint drikke når du våkner opp fyllesyk samme natta, uten at det gjør noe. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Innsats! Øl ja.. Kva øl er det å anbefalle da?Heineken er en ganske rund og grei pilsner som ikke bør være for vanskelig, tilgjengelig i dagligvarebutikker over hele landet og i den normale prisklassen. Men ikke bare bøtt nedpå, merk deg etter hvert glass din egen oppmerksomhet, humør og oppførsel. I det du merker at alt rett og slett er jævlig greit så redusér drikkehastigheten din, for det går fort å bli overstadig beruset. Alt etter temperatur og kroppsmasse og hvor mye du har spist tar det gjerne et par to til fire øl før du er i godsonen. Det er ingenting galt med å bare "vedlikeholde" det nivået resten av kvelden. Og dersom noen tilbyr deg shots avslår du hyggelig. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Corona er også godt, men dyrt her til lands. Ellers er, som nevnt, Heineken en god øl. Frydenlund fatøl er også god Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Er du gal? Det er spyoppskrift nr 1! Bland aldri med juice, æsj! Bacardi razzzz og Sprite Zero ftw. ÆÆææææææÆÆÆÆÆÆ ikke bland med SUKKERFRI BRUS?! Bland 40% vodka med noe syrlig som burn eller redbull, ha oppi litt lime drinkmiks(Fjellbekk f.eks), så har du overdøvd spritsmaken. Smak deg frem med blandingen, ha oppi mer alkohol dersom du ikke kjenner spritsmaken i det hele tatt. Endret 1. august 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Leik ekte trønder og skaff dæ heimbrent og litt karsk! da bli det bætre bra ja! : - ) Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Chill med snus og sprit om du ikke snuser fra før av..... 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Lek østfolding og bland ut spriten med varm te. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Bailey's med lime-juice er en skikkelig slager. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det må blandes i munnen. Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Er du gal? Det er spyoppskrift nr 1! Bland aldri med juice, æsj! Bacardi razzzz og Sprite Zero ftw. Er av en eller annen grunn nesten bedre med pisslunken zero enn iskald sprite (non-zero) Av øl så vil jeg anbefale alt som ikke heter Tuborg eller Ringnes, det er ikke godt.. Syntes nå jeg hvertfall.. Drikk Budweiser, Carlsberg, Heiniken eller noe annet av det litt "dyre" ølet. Mye bedre, spør du meg! Et gyllent tips er å smake deg frem men, ikke smak på alt på en fest! Blander du masse forskjellige drammer pluss kanskje litt øl og shots på en og samme kveld så blir du garantert dårlig. Du burde også "vente" på rusen, ikke styrt innpå masse bare fordi du enda ikke kjenner det, for det kommer etterhvert! (en klassisk feil som jeg enda gjør etter 6 år med helgefyll i ny og ned ) tulle du? Appelsinjuice e jo supert å bland med! vodka og jucie e jo svin godt! iste og vodka e å godt! :- ) vis du ikke klare å hold på appelsinjuice og vodka så e du itj nå trønder nei : - ) Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Aldri sagt jeg er trønder! Jeg er fra Hadeland Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 aha, gir litt meir meinig det ja : - ) 1 Lenke til kommentar
Auroron Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Også, første gang du drikker, ikke pump innpå med sprit. Du vil spy, og da vil du lære deg å behandle sprit med litt respekt. De første gangene du drikker vet du ikke din egen grense og siden effekten av sprit kicker inn plutselig etter en liten stund så kan de bli spy og tjohei hele kvelden. Ikke gøy. Som sagt, tar litt tid før spriten virkelig påvirker deg, så de aller fleste tenker "hm, merker ingenting, da må det shottes mer, blande sterkere drinker etc" og plutselig møter du veggen ut av det blå. Da er det gjort. Start med øl først, så gå sterkere hvis du føler at du vil det, men start alltid med det svakeste og gå oppover, ikke motsatt. Og bruk hodet, drikk for å kos deg, ikke for å bli "JÆVLA DRITAAA xD" Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ikke bland forskjellige typer alkohol første gang. Anbefaler Gin fremfor vodka hvis du skal drikke brennevin. Gin + Bitter Lemon er godt, evt Gin Tonic. Vodka + Appelsinjuice syns jeg ikke noe om (men det stod vel på menyen for mange år siden da jeg begynte å drikke også). ... Hvis du er litt mer ambisiøs kan du blande deg en http://no.wikipedia.org/wiki/Tom_Collins. IKKE DRIKK for mye første gang... og legg gjerne inn noen alkoholfrie drinker i mellom hver drink. Det er bare tull å drikke seg mongo, spy og være hjemme før 10. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Vil anbefale deg å ikke drikke sprit på din alder. Begynn med øl eller vin. Da finner du etterhvert ut hva du tåler, og etter du har et par år trening kan du prøve drinker, eller enda bedre, cognac eller whiskey. Endret 10. august 2012 av LostOblivion Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Regner med du har drukket nå, isåfall hvordan gikk det? Jeg vil ikke anbefale å bruke ting du liker godt til å begynne med. Å blande med appelsinjuice funker fint det, men som første gang kommer det meget sannsynlig opp igjen og tanken på appelsinjuice til frokosten et par dager senere er dempet kraftig. Prøv sprite og øl , 50/50. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå