Gå til innhold

Skal drikke for første gang. Korleis gjer eg det?

Pop-fiske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spøk til side. Hva du skal drikke kommer ann på hva du liker. Eg liker stort sett ikke drinker(det meste blir for søtt). Hvor mye du skal drikke avhenger av deg(og må nesten erfares, så ta det forsiktig til å begynne med, spesielt når du skal drikke sprit). Hvordan du skal blande avhenger av hva du skal drikke.

Å be noen andre å blande for deg kan være lurt, men kan også være dumt dersom personen liker å blande sterke drinker. Sørg uansett for å se på, så du både kan se at det ikke puttes noe "ekstra" i drinken, og at du lærer litt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke startet med sprit. Det er lett å gå på en smell, med øl føler jeg at jeg kan justere formen bedre. Spis en god frokost og et godt måltid før du begynner :)

Du kan jo prøve noe så enkelt som vodka og appelsinjuice? Starte med å blande mye appelsinjuice og lite vodka, også prikke inn blandingen etter hvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler også en screwdriver, men mitt tips er å sørge for at det er søt juice du bruker. Tropicana eller Meierienes Premium burde fungere flott. Når jeg pleide å drikke slike en del år siden pleide jeg å lage de med Hammer Lime Vodka, apelsinjuice, litt Sprite og en wedge Lime flytende på toppen.

Jeg anbefaler deg også å lære deg å drikke øl. Øl er lettere å få tak i, lettere å ikke overkonsumere, den mest sosialt aksepterte alkoholdrikken, krever ikke at du har et kjøkken tilgjengelig samt at det rett og slett er veldig godt med en kald øl, f.eks på stranda eller balkongen.

Lenke til kommentar

Smak litt av hvert, sprit kan du blande med det meste.

En somregel grei kombinasjon er 20% sprit, 60% annet

Og de siste 20%?

Ellers støtter eg appelsinjus og sprit (vodka). Det er enkelt og blir stort sett godt om du liker appelsinjus.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tingen er vel at eg ikkje enda veit kva eg liker. Bør eg da kjøpe(kjøpe og kjøpe...) min eigen drikke? Eller be om å få smake litt av kvar enkelt?

Ja du bør "kjøpe" drikk sjølv.

Folk spanderer ofte villig vekk, men det er begrensa kor mykje dei spander på deg av drikke. Spesielt vil dette være tilfellet dersom enkelte berre har med akkurat kva dei treng sjølv.

Dersom du har med eiga drikke så kan du bytte med nokon andre.

Sjølv om du f.eks ikkje er glad i øl så er det alltids nokon på festen som har sprit men som godt kunne tenkt seg ei pils i staden for. Då kan du bytte øl mot sprit.

Dersom du ikkje veit kva du liker så er det sikkert lurast å sattse på søte drikker, enten søt kvitvin, rusbrus, sprit blana med søtt blandevatns, osv.

Bittrare drinker kan ofte kreve litt tilvenning.

Lenke til kommentar

Smak litt av hvert, sprit kan du blande med det meste.

En somregel grei kombinasjon er 20% sprit, 60% annet

Og de siste 20%?

Ellers støtter eg appelsinjus og sprit (vodka). Det er enkelt og blir stort sett godt om du liker appelsinjus.

20% sprit

60% annet

og de siste 20% ingenting, glasset skal ikke være så fult at det renner over ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...