Gå til innhold

Vurderer overklokking av 2,6 ghz

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ny bruker her, jeg..

Tenkte jeg skulle få meg ny pc nå, omtrent lik den under anbefalinger her for overklokking. Saken er da den at jeg absolutt ikke er noen erfaren overklokker, men har rimelig bra erfaring med data generelt. Det eneste jeg har overklokket er da min p3 600 til 750 mghz, noe jeg er ganske stolt av (sikkert den dårligste overklokkingen noensinne)

:yes:

Det jeg da lurte på var om det er vanskelig å overklokke skikkelig, og burde jeg unngå det siden jeg ikke kan en shit om det?? Virker egentlig ikke som avanserte greier, men så har jeg bare sett bilder av det..

Dessuten lurer jeg bare på en ting... Overklokking av skjermkort: hvordan skjer det og forbedres de mye?

thnx :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokking er veldig enkelt.. så jeg syntes absolutt at du børde prøve det hvis du syntes det høres spennendes ut! Å overklokke skjermkortet er enda enklere enn p klokke resten av meskinen fordi du her kan gjøre det i windows.. det også hjelper ganske mye på ytelsen..MEN HUSK: det hjelper ikke hvor gode komponenter du har hvis du ikke har god nok kjøling..

Lenke til kommentar

Forslaget for "overklokkeren" er nå snart to mnd gammel, og nærmer seg utdatert.

Jeg ville hvertfall byttet ut hovedkortet med et abit IC7-max3 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=8795

Minnet ville jeg kanskje vurdert etter testen Snekker`n har gjort her på forumet:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...32232859fd5e837

Jeg anbefaler at du leser hele tråden.

Jeg vet at de to anbefalingene jeg gjorde nå antageligvis økte prisen på maskinen med kr 2000,-. Jeg tror alikevel ikke du ville angret. Prosessoren vil jeg valgt den samme, dels fordi den benytter lavere multiplier enn sine større brødre og dels fordi den antageligvis har like god kjerne som dem også. --> lett å nå høye fsb hastigheter.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...