egen9 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hei jeg tenker på å bygge en egen pc som vil bli brukt mest til gaming, og vanlig surfing, men også noe bilderedigering, noen som kan anbefale noen komponenter? Tenker på en pris rundt 20 000 med skjerm tastatur/mus og høyttalere, vil gjerne ha en liten ssd til å ha os på (w7) også en 1Tb harddisk, og kunne tenke med å ha 3 skjermer, er det aktuelt i denne prisklassen? Trenger kun dvd spiller brenner, men vil også ha sd kortleser i fronten, og værtfall 2 usb3 inganger. Blir den første pc'n jeg bygger selv så tips tas med takk Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hei. Har laget et oppsett til deg som inkluderer alt du trenger inkl. 3 gode skjermer. Mus/tastatur og høyttalere er smak og behag, så det kan du få velge selv. Handlelisten er fra dustin.no Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 hm, ser bra ut, men tror jeg går for 16Gb ram, og kanskje INTEL CORE I7 3820 3.6GHZ 10MB S-2011, vil I7 gi veldig mye forskjell i ytelse? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Bare glem hele S-2011 til gaming. Ytelsesøkningen du får vil ikke være i nærheten av betydelig nok til å kunne forsvare merkostnaden. Invester heller i en noe større SSD, da kan du installere (i alle fall noen) spill på den, og få ned loading-tidene. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Hmm, tror jeg vil bruke oppsettet til Bibow men med 16/32 Gb ram, men kunne tenke med eget lydkort, noen som kan anbefale et bra lydkort som er vært den ekstra prisen, eller er det litt unødvendig? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Det integrerte lydkortet fungerer mer enn bra nok for folk flest, men om du er veldig opptatt av lyd bør du sjekke denne kategorien. Og skal du ha mer enn 16GB RAM, noe jeg tviler sterkt på at du trenger, må du ha Windows Professional. Home Premium støtter maks 16GB. Endret 1. august 2012 av Bibow Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Kjøp 2x8 GB RAM og Home Premium, så kan du alltids oppgradere til Pro/Ultimate og ytterligere 2x8 GB senere. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Hm, tenker jeg tar oppsette til Bibow med 16Gb ram, noen tips til byggingen? (Første gang) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ta en titt i tråden i signaturen min og bare spør der hvis du lurer på noe før eller underveis. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 1. Se på guider på nett (Hardware har en grei en, Youtube har mange). 2. Les i gjennom manualen til hovedkortet godt! 3. Ta deg god tid. 4. Ha det moro! 5. Sjekk tråden til Bibow 6. Hvis noe ikke skulle fungere, ikke få panikk. Let selv etter problemet, søk på nett etter symptomene, eller lag en tråd om det her på forumet. Lykke til! -Deluze Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hehe! Fin oppskrift Deluze. Du fikk det til å se skikkelig gøy ut.(ikke at det ikke er det) Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hehe! Jeg er en stor tilhenger av punktlister, de er ikke de største gledessprederne, men de gjør alltid jobben sin Å skru maskin er moro. Å skru sin første maskin er nervepirrende, spennende, lærerikt, og vanvittig moro. -Deluze Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Eller en innføring i ekstrem frustrasjon Det er heldigvis heller unntaket enn regelen. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Bare lurte på en ting har ASUS GeForce GTX 670 nokk kontakter til 3 skjermer? Ossen skal det settes opp isåfall? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Du kan bruke opp til 4 skjermer. Hvordan det settes opp vet jeg desverre ikke. http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-670/features Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Den har vel 2 DVI, 1 HDMI, og 1 Display Port. Gitt at kortet kan drive 4 skjermer vil jeg anta at du kan bruke de kontaktene du vil, men dette er en ren antagelse fra min side. -Deluze Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Om du skal bruke overganger fra f.esk display port eller hdmi så må dette vere aktive overganger ellers vil det ikke fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå