Gå til innhold

[Løst] XFX Radeon HD 6970 CrossFirex


ProPower

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har ett XFX Radeon HD 6970 XXX edition skjermkort fra før av. Men jeg ville oppgradere litt og kjøpte nylig ett til. Problemet er att jeg ikke får sett tempratur, stilt vifta samt overklokke det nye skjermkortet i Catalyst Control Center. Det virker nesten som att det ikke fungerer som det skal. Noen som har noe erfaring med dette.? Jeg bruker bare en CrossFire bru, trengs det en til?

 

Hovedkort: Asus P8P67

Prosessor: Intel Core I5 2500

Ram: Corsair Vengeance 1600 MHz 8GB

Skjermkort: XFX Radeon HD 6970 XXX

Strømforsyning: Cooler master GX 750 watt

Harddisk: WD caviar 500gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, syntes bare den jeg sendte var ganske bra iforhold til prisen. men vet ikke om jeg kommer til å bytte strømforsyning. Det står at denne skal støtte SLI og CrossFire. Men det er sikkert snat det dere sier om den, har ikke merket noe men hva kan skje iverste tilfelle?

Lenke til kommentar

Ja, syntes bare den jeg sendte var ganske bra iforhold til prisen. men vet ikke om jeg kommer til å bytte strømforsyning. Det står at denne skal støtte SLI og CrossFire. Men det er sikkert snat det dere sier om den, har ikke merket noe men hva kan skje iverste tilfelle?

Worst-case? CPU, RAM, Hovedkort, GPUer, lagring og strømforsyning går kaputt.

Mest sannsynlig, PCen skrur seg av når ting blir for heftig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok takk. Når jeg kjører BF3 på full grafikk med CrossFire så lagger det. Men hvis jeg disabler CrossFire og bare kjører spillet med ett kort, lagger det ikke. Kan dette ha noe med Strømforsyningen å gjøre siden den jeg har er noe søppel. Akkurat som om de får for lite strøm.?? sikkert ett idiotsik spørsmål men jeg spør fordet om.

Lenke til kommentar

Ok takk. Når jeg kjører BF3 på full grafikk med CrossFire så lagger det. Men hvis jeg disabler CrossFire og bare kjører spillet med ett kort, lagger det ikke. Kan dette ha noe med Strømforsyningen å gjøre siden den jeg har er noe søppel. Akkurat som om de får for lite strøm.?? sikkert ett idiotsik spørsmål men jeg spør fordet om.

Det har ingenting å gjøre med strømforsyningen og alt å gjøre med microstutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...