Nistelrooy Skrevet 1. august 2012 Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 Hei Jeg er på jakt etter en landeveissykkel, da jeg har planer om å begynne å sykle en del. Mange av mine venner driver med dette, og nå vil jeg hive meg på. Dette blir min første landeveissykkel, tidligere har jeg kun syklet på en vanlig offroad-sykkel. Jeg har prøvd landeveissykling og syntes det virker som en grei treningsform. Jeg er ganske blank på valg av sykkel. Det er viktig for meg at det er en sykkel som passer min kropp. Jeg er 184 cm høy og veier 83 kg. Veiene jeg skal sykle på kommer til å være litt variert, så må være en allrounder, ikke for eksempel en sykkel laget for klatring. Budsjettet mitt er på ca. 20.000, men det gjør ikke noe om det blir litt penger igjen! Det er vel på denne tiden av året det er mulig å finne gode tilbud? Gjør ikke noe om det er en modell fra i fjor, hvis det senker prisen, men ikke kvaliteten nevneverdig. Jeg har ingen ambisjoner om å bli noen proffsyklist uansett. Håper noen kan hjelpe med å finne en sykkel som passer til meg. Mvh Nistelrooy Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 1. august 2012 Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 Klatre eller ikke klatre er stort sett et spørsmål om oppsett, hjul og giring. Jeg liker godt å ha kompaktkrank og 11-28 kassett, men det er stort sett bare bakkene på nesodden som dikterer. Hvis du ikke har så mye 10% stigninger så kan det hende en 12-27 eller 12-26 er vel så bra. Uansett mener jeg du bør gå etter en kompaktkrank (D.v.s. 50-34 foran, i motsetning til standardkrank 53-39). Kassetten er enkel å bytte og får du behov for større skiver foran er det også mulig. Om du ikke har berdrevet noe sykling før så bør du budsjettere med klær, sko og pedaler i tilegg til sykkelen. Når det gjelder tilbud må du nesten høre i butikken hva de har inne. Innen din prisklasse ser du på ultegra eller 105 (Eller kanskje sram/campag) utstyrt sykkel. Du kan finne en karbonramme, men da er det gjerne 105 på den. Sykler jeg ville ha kikket på er: Cannondale CAAD10 ultegra, cannondale synapse 105 eller trek madone 3 serie. Det er imidlertid de jeg er kjent med forhandlerne for, det er mange andre merker som er like gode, og det viktigste er at du havner på en sykkel som passer deg, noe en flink sykkelforhandler kan hjelpe deg med. 1 Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 2. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Takker for svar. Er dette et godt valg? Eller denne? Endret 2. august 2012 av Nistelrooy Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 2. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2012 Jeg kjøpte denne. Skal prøve den en tur i morgen. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 2. august 2012 Rapporter Del Skrevet 2. august 2012 Ser bra ut. Jeg kjenner ikke fuji spesiellt, men pass på at du får butikken til å sette den opp for deg. Om du har litt ekstra styrerør over stemmet så bare la det være en stund til du er sikker på hvor du vil ha styret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå