Pangaea Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg skal flytte til Oslo og trenger derfor leiebil siden flyttefirma er spinnvilt dyrt. Trenger varebil som tar ca 10m3 og helst fri km siden det blir vertfall 1200 km til sammen fram og tilbake. Har sjekket noen av de vanligste sidene som Avis og Hertz, men søkesystemet er helt håpløst, og pga lang kjøring blir det veldig dyrt (5-6kr per km, seriøst?!?!). Har dere noen billeiefirma dere kan anbefale som ikke blir for dyrt med tanke på hvor langt jeg må kjøre? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Det er fra Stadlandet i Sogn og Fjordane, så tanken var å låne bilen på Østlandet pga større utvalg der. Men jaggu ikke lett å finne noe som ikke koster en arm og et bein. Avis blir jo nesten like dyrt som flyttebyrå når man tar km og drivstoff inn i regninga Har akkurat sendt en mail til bilutleie.org så håper de kan hjelp også. Frustrerende søkesystem over hele linja siden jeg må ha en viss type bil og ikke er så veldig nøye på dato og utlånssted. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Har du vurdert leiebil og lån/leie en tilhenger? Avis har vel fri km på vanlige biler, og får du lånt en henger av noen kjente, så blir det jo bare litt høyere drivstofforbruk på bilen som utgift. Det er riktignok fort i nærheten av det en stor bil bruker, så totalt sett går det opp-i-opp. Ev. koster vel ikke det å låne skaphenger allverdens? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 mulig å putte det i en container på et tog? mistenker jeg har hørt folk gjøre slikt før. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Leiebil med henger er et interessant alternativ, spesielt pga fri km på mindre biler. Etter en kikk på Statoil og Shell så koster faktisk lån av tilhenger en god del også, så ikke sikkert det blir så mye billigere. Har derimot funnet et lokalt alternativ som koster 3000 for en varebil som tar 13m3. Det er slett ikke ille med fri km. Synd ingen av bilene her har hengerfeste, da hadde det nok blitt billigst å låne en skaphenger på ca 12m3 i 3 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå