Allo59 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 En dag her i ferien da jeg brukte min Android-telefon som WiFi accesspunkt for familien, presterte vi å bruke mer datatrafikk en det mitt abonnement i Telenor var satt opp til. Jeg fikk SMS fra Telenor om at så var tilfelle, og at datahastigheten ville bli satt kraftig ned ut Juli måned. Jeg tenkte at dette burde jeg få gjort noe med i.l.a ferien. Et par dager senere blir jeg oppringt av en som spurte om jeg var fornøyd med mitt Telenor Mobil abonnement. Han presenterte seg aldri, og det ramlet meg ikke inn at han ikke ringte fra Telenor. Jeg sa at jeg kunne tenke meg høyere datakapasitet. Vi ble enige om et abonnement jeg syntes var greit. I tillegg ble vi enige om å endre kontantkort-abonnementene for mine to sønner (16 og 17 år gamle). Han ba meg sende "TAKK" til nr 26112 mens han hadde meg på tråden. Jeg så gjorde. Vi avsluttet så samtalen. Jeg så da at jeg hadde mottatt en SMS fra ucan2 hvor det stod at jeg nå var abonnent hos Netcom. I tillegg hadde ucan2 koblet mitt mobiltelefonnummer til foretaksnummeret til et enkeltmannsforetak jeg hadde i 1997. Dette enkeltmannsforetaket har vært dødt siden slutten av 1997, og har aldri hatt noe mobilabonnement knyttet til seg. Jeg ar faktisk usikker på om jeg hadde mobiltelefon på den tiden. Jeg ble noe irritert over at ucan2/Netcom hadde gjort dette og ringte Netcom kundeservice. Der kunne de fortelle meg at jeg hadde ingen angrerett siden mitt mobilnummer OG mobilnumrene til mine to sønner nå var koblet til et foretak. Jeg har gått i fella: 1. Selgeren som ringte meg sa aldri hvilken operatør han representerte. 2. Selgeren brukte bevisst knepet om å få meg til å sende TAKK mens han hadde meg på tråden. 3. Foretaket jeg hadde i 1997 ble ALDRI nevnt under samtalen og ucan2/Netcom brukte denne koblingen bevisst for å omgå angreretten. Man skal ikke Google så mye før man ser at ucan2 driver med tilsvarende lureri. Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Nå skal ikke jeg påstå noe siden jeg verken er advokat eller noe i nærheten, men jeg vil tro at iallefall punkt 3. du lister opp vil kunne brukes i en eventuell klage/anmeldelse. Ettersom dere ikke har verken sagt eller avtalt noe om at firmaet skal brukes i denne avtalen tviler jeg på at de lovlig kan gjøre det. Prøv å ta kontakt med forbrukerrådet eller liknende. Endret 1. august 2012 av Slettet+152 Lenke til kommentar
avo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det er vel såpass mye forskjell på "TAKK" og "ja takk, jeg ønsker å inngå en avtale", enten det måtte være bedrift eller privat, at dette neppe er juridisk bindende. Så lenge selskapet ikke har vært nevnt i samtalen gjelder dette deg som privatperson, og som forbruker har du allverdens beskyttelse mot slikt fanteri. Om det ikke har gått for lang tid har du jo angrerett ved telefonsalg, selv om jeg personlig aldri ville finne på å godta at jeg må angre på å bli svindlet. Tror jeg hadde kontaktet Netcom igjen, forklart situasjonen igjen og bedt dem om å rydde opp. Om de fremdeles er motvillige - gjør det skriftlig. Forklar at du aldri har gitt samtykke til overføring til Netcom, og derfor heller ikke har planer om å betale dem om de skulle finne på å sende deg noen regning. Be dem legge frem kopi av din bestilling, og om alt de har er en SMS med TAKK - vel, det duger ikke. Og om ikke annet hjelper - 22389800 - spør etter Jostein på TV2 Hjelper deg Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Hold deg unna Ucan2! Jeg var abonnent hos dem i et år. Funket greit nok... Men jeg trodde hele tiden at jeg var kunde hos NetCom. Dette innså jeg ikke før en selger påstod han riungte fra NetCom, og sa at bindingstide på min telefon var på vei til å slutte, og at jeg kunne kjøpe en ny og bedre telefon med sponsing. Jeg var positiv til det hele, helt til jeg fikk den tekstmeldingen som ba meg svare TAKK til 26112 for å bli Ucan2-kunde. Dette var første gangen Ucan2 ble nevnt, og jeg trodde hele tiden at jeg var i ferd med å binde meg til NetCom et år til. Jeg sendte aldri inn den TAKK-meldingen. I stedet fant jeg NetCom sitt ekte nummer på internett, ringte dem, og ble NetCom-kunde i stedet for Ucan2. Jeg boikotter Ucan2 fordi de utgir seg for å være andre operatører, og folk som ikke kan data tror at de er kunde hos et annet selskap. Ucan2 er visstnok et slags datterselskap av NetCom, eller noe sånt. Men jeg foretrekker at support-folkene er ærlige. Jeg vil vite hvilket selskap jeg er kunde hos! Styr unna Ucan2, er mitt råd. NetCom var mye billigere også. Ucan2 er dyre, og lurer deg ved å utgi seg for å være noe annet. Endret 1. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Er du portert over? I så fall er det ingenting i veien med å angre en innportering til Netcom/Ucan2 selv om det gjelder bedrift. Ring kundeservice og be de sende en melding til mPort/deres porteringsavdeling der du sier at du angrer planlagt innportering. Om du allerede er gått over kan du ringe Telenor kundeservice og be dem hurtigportere deg tilbake (husk da å ringe mellom 08 og 16 på hverdager) med samme SIM-kort som sist, og avtal gjerne endringer på abonnementet så du får den datamengden du trenger inkludert på abonnementet. Dette hjelper de deg gjerne med. Lenke til kommentar
avo Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Om du sjekker litt eierskapsforhold i Ucan finner du denne herren på toppen: http://no.wikipedia.org/wiki/Finn_%C3%98rjan_S%C3%A6le Dvs - styr unna... 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Skuffende at et seriøst selskap som NetCom godtar slike datterselskap/samarbeidspartnere som Ucan2. Vurderer å skifte til OneCall. Det er noe som heter "vote with your wallet"... Lenke til kommentar
oysteinhermansen Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Er Ucan2 et datterselskap av NetCom ? Trodde bare de brukte NetCom sitt nett. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Ucan2 AS er et mobilselskap som jobber for kundene. Vi forhandler med NetCom og sikrer deg som kunde gode avtaler og solide rabatter. Vi skal være annerledes, kreative og nytenkende for å skape de beste løsningene for våre kunder. Fra Ucan2 sin "om oss"-side. Endret 22. august 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Ucan2 er visstnok et slags datterselskap av NetCom, eller noe sånt. Men jeg foretrekker at support-folkene er ærlige. Jeg vil vite hvilket selskap jeg er kunde hos! Ucan2 er ikke en mobiloperatør. Er man kunde hos Ucan2 så er man kunde hos NetCom. Sistnevnte er en mobiloperaør. Førstnevnte er en samarbeidspartner og videreselger for sistnevnte. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 At Netcom tillater at en av deres samarbeidspartnere holder på på denne måten, er god nok grunn til at jeg ikke kommer til å vurdere Netcom i fremtiden. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Jeg vil ha Onecall eller Talkmore neste gang tror jeg. At man kan være Ucan2-kunde og tro man er kunde i et annet selskap, er god grunn til å holde seg unna både dem og moderselskapet NetCom. Andre selskaper er i hvert fall ærlige om hvem de er. Endret 25. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
slacky Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 På kanten av topic: Genialt! :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå