Gå til innhold

Blaupunkt med MP3/DAB-bilradio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt 2 blaupunkt spillere, den ene sitter i bilen mens jeg venter på den andre skal bli reparert. Reperasjonsfolka sa meg "på mandag" for 2-3 mnder siden, imens låner jeg en dyrere modell =)

 

Uansett, blaupunkt er bare å styre unna, større makkverk av en ustabil spiller skal man se lenge etter, skrur seg av i ny og ne, displayet funker plutselig ikke og andre ganger kan man ikke bytte låt (reagerer ikke)

 

Dette er en spiller til 5.000 spenn, så den burde da klare litt iallefall, ikke bare forpeste RF anlegget mitt.

 

STYR UNNA =)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt 2 blaupunkt spillere, den ene sitter i bilen mens jeg venter på den andre skal bli reparert. Reperasjonsfolka sa meg "på mandag" for 2-3 mnder siden, imens låner jeg en dyrere modell =)

 

Uansett, blaupunkt er bare å styre unna, større makkverk av en ustabil spiller skal man se lenge etter, skrur seg av i ny og ne, displayet funker plutselig ikke og andre ganger kan man ikke bytte låt (reagerer ikke)

 

Dette er en spiller til 5.000 spenn, så den burde da klare litt iallefall, ikke bare forpeste RF anlegget mitt.

 

STYR UNNA =)

 

Må si meg enig, i hvert fall de billigste (~2000) modellene er dritt, tror vi har vært innom sikkert 10 forskjellige biler med blaupunkt i, og mange av de er ustabile, skrur seg av, fryser, blir så varme at emaljen på cd'en smelter, backlight har sluknet etc. I tillegg har de jo få funksjoner og er generelt kjedelige, noe som bekreftes av at de først nå, 100 år etter f.eks. Pioneer, introduserer mp3støtte.

 

Før noen evt. whiner om usannsynligheten for så mange biler: faren min jobba på en bilbutikk før.

Lenke til kommentar

Geit en ting er sikkert dette er ikke hardware til pc ( Hvis du ikke modder inne en bilstereo i pc`n da :wink: ).

Men jeg ser ikke at jeg eller noen jeg kjenner har hatt noe problem med blaupunkt. Grunnen til at emaljen løsner fra cd plata kan jo være at de tullinga som skal ha mest trøkk i bilen kanskje har stappe på en 200w sub i stedet for å kjøpe en ekstra forsterker, men jegt har ikke hatt noe problem med blaupunkt på noen av de bilene jeg har brukt eller på de noen tusen andre som faren min har vært over (Vært bilmekaniker i snart 40 år så jeg tror han vet hva som holder. :yes:

Lenke til kommentar
Geit en ting er sikkert dette er ikke hardware til pc ( Hvis du ikke modder inne en bilstereo i pc`n da  :wink: ).  

Men jeg ser ikke at jeg eller noen jeg kjenner har hatt noe problem med blaupunkt. Grunnen til at emaljen løsner fra cd plata kan jo være at de tullinga som skal ha mest trøkk i bilen kanskje har stappe på en 200w sub i stedet for å kjøpe en ekstra forsterker, men jegt har ikke hatt noe problem med blaupunkt på noen av de bilene jeg har brukt eller på de noen tusen andre som faren min har vært over (Vært bilmekaniker i snart 40 år så jeg tror han vet hva som holder.  :yes:

 

Spilleren som svir emalje av cd'er kom som standard i en VW Polo, med "default" blaupunkthøyttaleroppsett. Husker ikke modellbetegnelsen i farta, samma det. Vi kan vel egentlig kjøre en EOD her ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...