Arodem Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Det Star Wars-baserte onlinespillet har nå under én million brukere. Les hele saken Endret 1. august 2012 av Arodem Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Er ikke overrasket over at dette skjer, litt overrasket over hvor fort det skjedde i forhold til andre MMORPG. Ikke vært ute ett år engang før det går F2P. Ikke ett dårlig spill hvis man vil spille igjennom for historien, men som MMO er det langt fra ett bra spill. Virker nesten som om all fokus gikk på å lage ett spill var bra til å levle opp på og så glemte man at det var noe som kom etter level 50. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg håper bare det ikke ødelegger spillet slik jeg synes F2P ødela LOTRO. Ja de tjente plutselig dritmye. Men for meg, døde lotro... Jeg spiller fortsatt og liker det. De har rota litt til med det nye gearet der BH-gearet ikke har riktige stats O.o Men Campain igjen trur jeg hadde riktige, ihvertfall for min klasse Jeg kommer til å fortsette subsciption, men om F2P ødelegger dette, ja da vet jeg ikke GW2 fristet før jeg fikk betaen, ble ikke overbevist.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Synes pvp er bra på spillet, men nå har det vært innholdstørke altfor lenge. Det som trekker mest ned for min del er forsinkelsen på alle handlinger, tar 1 sekund før du utfører angrep. Jeg har hørt at dette skyldes det omstridte valget av en utdatert spillmotor. Når det er sagt, så synes jeg BioWare har gjort veldig mye riktig med spillet og kunne ikke tenke meg å spille noen annen mmo blant de som fins nå - har antakelig gått over til Day Z, men uansett. Endret 1. august 2012 av Avien 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det som er litt morsomt er at alle (de betalte?) spilljournalistene som sa at SW:TOR var fremtiden, revolusjonerende, meget solid blablabla og at free-to-play var bare tull å tenke på. Uansett, å gå til f2p (p2w) er vel siste forsøk på å inntjene penger. Sjelen til spillet forsvinner og kapitalismen vil råde. 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Er helt enig Avien, jeg sleit også med forsinkelsen på handlinger. Tror at SWtor skal slite litt jeg no som TSW og GW2 har "kommet". Mmo som går litt andre veier enn typiske wow kloner som de fleste er lei av. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 for mye RP i spillet, klarte ikke å spille lengre enn til lvl 2.. var bare en trial så mistet bare en time av mitt liv.. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Blir det gratis som denne artikkelen sier så skal jeg prøve det igjen. Jeg har en kopi av spillet fra tidligere, men duger det, eller må jeg kjøpe noe på nytt? Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 skulle ønske SWToR var bedre, likte oppdrag systemet og storyen men det var så masse tull og problemer, spesielt i dungeons og stygge balanseringer som tok månder før det ble fikset om dei hadde mer lidenskap ein "print money" moto så ville det slått bedre an Lenke til kommentar
Puro Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jaja, bare synd at gratis-modeller ikke kan hjelpe på ett dårlig produkt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det som er litt morsomt er at alle (de betalte?) spilljournalistene som sa at SW:TOR var fremtiden, revolusjonerende, meget solid blablabla og at free-to-play var bare tull å tenke på. Uansett, å gå til f2p (p2w) er vel siste forsøk på å inntjene penger. Sjelen til spillet forsvinner og kapitalismen vil råde. Eg oppfatta det sånn at dei fleste såg igjennom det "revolusjonerande" dialog- og pseudo-RPG-overlayet, og gjetta på at det som var under - eit reskinna WoW - ikkje var godt nok til å rettferdiggjere ein abonnementsmodell, og sjølv med to store merkevarenamn og mykje marknadsføring, neppe ville verte nokon suksess i lengda. Sjølv tippa eg at SWTOR ville gå F2P før det hadde gått to år, ser ut til at sjølv det var å ta hardt i. 2 Lenke til kommentar
Ebbo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg visste det! Jeg visste det! Jeg visste det! Vanligvis blir jeg trist av slike nyheter, men når det kommer til dette spillet her så nyter jeg nedgang. SWTOR er en fornermelse for Star Wars universet, og for dataspill generelt. Copy/Paste: The game. Det eneste som de egentlig kunne skryte av var historien gjennom spillet, men gruses lett av TSW. De vanvittige summene som gikk med på å lage dette spillet burde gått til gameplay- og combat-mechanics, ikke 9 år med voice recordings. 2 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Eg oppfatta det sånn at dei fleste såg igjennom det "revolusjonerande" dialog- og pseudo-RPG-overlayet, og gjetta på at det som var under - eit reskinna WoW - ikkje var godt nok til å rettferdiggjere ein abonnementsmodell, og sjølv med to store merkevarenamn og mykje marknadsføring, neppe ville verte nokon suksess i lengda. Sjølv tippa eg at SWTOR ville gå F2P før det hadde gått to år, ser ut til at sjølv det var å ta hardt i. Nå tenker jeg hovedsaklig på anmeldelsene, bare ved å ta en kjapp titt på Metacritic så er majoriteten av de >90 så skulle vi tro det var et meget stor skift i hva et MMO er.Mulig de fikk til det, men ikke i en positiv retning . Lenke til kommentar
HeatedCoffee Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 F2P skjer i november; "STAR WARS®: The Old Republic? will move to a more accessible two-tiered pricing model in November." http://investor.ea.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=696991 - Electronic Arts Reports Q1 FY13 Financial Results Lenke til kommentar
Smouchie Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg synes og har alltid synes at dette er uten tvil det morsomste hvis ikke langt det beste MMO'et som er ute til dags dato, 1sec delay før attacket er bare noe man må venne seg til, tar kansje 2timer. Eneste minus med dette spillet er at det er dårlig optimalisert, i motsetning til blant annet GW2 og TSW så har man faktisk en grunn til å prøve å vinne her, og jeg må virkelig si at spiller man ett MMO for å få med seg story til punkt og prikke, kjøp dere heller ett singleplayer spill! Sånn som GW2 blir "praised" verden over - I welcome you dissappointment on release day! TSW har ikke levler engang så det er jo på nippet til å ikke kunne kalles ett MMO, men det er min mening -Smouchie- 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Syntes det er et veldig bra spill som er godt laget så syntes det er rart at de går over til Free-to-play allerede nå. Selv sluttet jeg å spille for en liten stund tilbake men dette var fordi jeg var lei mmo generelt og ikke selve spillet - Kom til lvl 49 så om jeg gidder å prøve spillet igjen til høsten siden det fortsetter og koste penger etter lvl 50 når de øker høyeste level tar jeg som det kommer. Endret 1. august 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Input lag og at spillet ble en WoW klone var dealbreaken min for å fornye sub. Kanskje jeg kommer til å fortsette storylinen når det blir F2P. Ellers er det vel bare å vente til 2013/14 på Blizzards annonsering av "Titan". Lenke til kommentar
Rune.4156 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Synes pvp er bra på spillet, men nå har det vært innholdstørke altfor lenge. Det som trekker mest ned for min del er forsinkelsen på alle handlinger, tar 1 sekund før du utfører angrep. Jeg har hørt at dette skyldes det omstridte valget av en utdatert spillmotor. 'Hero Engine' lisenseres fortsatt. Jeg er ikke forferdelig glad i den selv, men grunnen til at de brukte den var for å lage planeter og miljøer som føltes realistisk store. Tror at SWtor skal slite litt jeg no som TSW og GW2 har "kommet". Mmo som går litt andre veier enn typiske wow kloner som de fleste er lei av. Enig med GW2, men mest fordi den er F2P. Så åpenbart betyr ikke F2P at et spill er dårlig i 2012. TSW har nok en nisjè, men det spørs hvor lenge folk betaler abbonoment for det. Jeg hopper hvertfall av nå som første måneden er omme. Har subbet SWTOR i 25 dager til frem til GW2 launch. for mye RP i spillet, klarte ikke å spille lengre enn til lvl 2.. var bare en trial så mistet bare en time av mitt liv.. Du kan ikke seriøst vurdere SWTOR ved å ha kommet til level 2. Blir det gratis som denne artikkelen sier så skal jeg prøve det igjen. Jeg har en kopi av spillet fra tidligere, men duger det, eller må jeg kjøpe noe på nytt? Det duger. Vanligvis blir jeg trist av slike nyheter, men når det kommer til dette spillet her så nyter jeg nedgang. SWTOR er en fornermelse for Star Wars universet, og for dataspill generelt. Copy/Paste: The game. Det eneste som de egentlig kunne skryte av var historien gjennom spillet, men gruses lett av TSW. Input lag og at spillet ble en WoW klone var dealbreaken min Å kalle spill for WoW-kloner er en fornærmelse mot EverQuest, Dark Age of Camelot, Lineage of alle de andre fantastiske MMORPG'ene som kom ut 1-7 år før WoW og oppfant mekanikkene Blizzard polerte. Å kalle det en fornærmelse mot Star Wars universet synes jeg også vitner om at du ikke vet noe særlig om det universet. Det har aldri blitt laget et spill som hadde så mye av Star Wars ånden som SWTOR har. The Secret World er et uhyre ukomplisert spill Funcom på et eller annet vis har klart å lage både overkomplisert og kjedelig. Historien er morsom første gang du spiller gjennom og settingen og atmosfæren er bra. Deretter er den stort sett identisk ifra Dragon til Templar til Illuminati. Combat er en light-versjon av det du finner i Guild Wars 2, men er langtfra like silkemykt og ikke i nærheten av like morsomt. Man bare løper rundt som en idiot og plaffer ting mens man forsøker å finne ut av level flyten. Hele spillet er jo fire "daily quest områder". Funcom kunne med fordel ha copy&pasted WoW's kampmekanikk som du kaller det. TSW er et nisjespill og vil sikkert finne seg et marked, men jeg tviler på at det vil ha nok spillere til å rettferdiggjøre modellen. Det er også derfor Funcom allerede har F2P modellen for TSW gående med pay to win in-game shop hvor du bla. kan kjøpe deg buffs. Abbonomentsmarkedet er døende. Ingen kunne direkte ha forutsett det. Selv WoW lider og salget av MOP vil nok være dårlig. Men de har jo bundet folk til Annual Pass. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Yada yada. WoW ble sjangerens gjennombrudd og blir sett på som standarden for MMOs og det ble et mainstream MMO. Når det kommer spill etter spill som prøver å kopiere hva Blizzard gjorde med WoW, som du sier polert mekanikk fra tidligere spill så sammenligner man de med WoW, ikke spill WoW er basert på. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg synes og har alltid synes at dette er uten tvil det morsomste hvis ikke langt det beste MMO'et som er ute til dags dato, 1sec delay før attacket er bare noe man må venne seg til, tar kansje 2timer. Eneste minus med dette spillet er at det er dårlig optimalisert, i motsetning til blant annet GW2 og TSW så har man faktisk en grunn til å prøve å vinne her, og jeg må virkelig si at spiller man ett MMO for å få med seg story til punkt og prikke, kjøp dere heller ett singleplayer spill! Sånn som GW2 blir "praised" verden over - I welcome you dissappointment on release day! TSW har ikke levler engang så det er jo på nippet til å ikke kunne kalles ett MMO, men det er min mening -Smouchie- SWTOR er nå nesten et singleplayer spill det også, var en sjelden stor skuffelse. For meg var til og med AoC bedre. Det å levele mer en en char er et rent mareritt, du gjør tilnærmet akuratt det samme, på akuratt de samme områdene og med serdeles lite variasjon. Ikke sjokkerende at det blir F2P i det hele tatt. I og med at jeg er en ihuga star wars fan var dette en kjempeskuffelse så snart jeg så hvor grunnt dette spillet egentlig er. Eneste er pvp som får 7/10 kontra resten av spillet som ligger på en stakkarslig 4/10. Hvorfor er det så viktig at det er levler i spillet for å kalle det et MMO? Beste MMO spillene gjennom tidene for min del (Ultima Online og SW: Galaxies) hadde ikke levels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå