Gå til innhold

Spille på 3D TV?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

Jeg lurer på om noen har spilt et PC spill i 3D på TVen?

Funker det bra og hvilke spill har dere prøvd?

Prøvde med papir briller og minecraft, mindfuck to the next level!

Men det er vel veldig lite relevant fordi det er et ganske gammelt 3D system.

Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg tro ;)

Jeg har en TV med passiv 3D som er koblet til min PC via HDMI.

Lenke til kommentar

Javist har jeg det :) . Har 52 tommer 3d tv, lurte med pcn ned en helg dama var borte :p . Prøvde først noen runder World of tanks, det fungerte veldig bra, ble troverdig 3d ut av det. Så prøvde jeg Crysis 2, det var svært skuffende, fikk ikke noe særlig 3d effekt ut av det. Men det spillet som var uovertruffent best, var Skyrim. Jeg hadde en savegam akkurat når jeg ble angrepet av en drage. Det var helt sykt.

Så det er enorm forskjell på hvor bra spill blir når man spiller det på 3d tv, men veldig mange blir svært bra :)

Anbefaller alle med 3d tv å koble opp pcn :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan får spille Battlefield 3 i 3D?

Du må ha skjermkort som støtter enten amd HD3D eller Nvidia 3Dvision, muligens et sett med briller og en skjerm som støtter 3D.

Liste over skjermer for amd hd3d: http://sites.amd.com...d3d-panels.aspx

Liste over skjermer for nvidia 3dvision: http://www.nvidia.co...quirements.html

Listene er sikkert ikke helt oppdatert etter alle dagens skjermer, så om det står 3D ready på skjermen fungerer det sikkert.

Edit: Både AMD HD3D og Nvidia 3Dvision støtter flere skjermer.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Eg fant dette: NVIDIA 3DTV PLAY SOFTWARE

Min TV står ikkje oppført på lista over TVer som støtter det, men det er jo nyere enn de andre Philips TVene som støttes så jeg får teste det ut. Det er jo ein 14-dagers trial av programvaren som eg kan teste med.

Noen andre som har testet dette?

Hmmm.. Finner ikkje ut hvilke valg eg skal ta i oppsettet av NVIDIA 3DTV PLAY SOFTWARE. Ser ut til at det bare er valg for aktive 3D briller og fargede briller, så eg tviler på det vil virke med passiv 3D TV :(

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å bruke min Samsung UE55D8005 til pc skjerm og fant etterhvert ut at jeg måtte prøve å spille i 3d. Har foreløbig prøvd ut Battlefield 3, Witcher 2, Crysis 2, DE:HR og Skyrim ved hjelp av Nvidia 3dtv play. Det så virkelig fantastisk ut, og vil anbefale alle med muligheten å teste The Witcher 2 i 3d. Var fantastisk lekkert.

Men når det er sagt så er det ikke bare gull å grønne skoger.

Så og si alle 3d tv`er i dag har max output på 1080p, 24fps i 3d. 24Fps vil være et stort problem i de fleste spill, hværfall for min del. Av de jeg prøvde var det bare Skyrim og Crysis 2 der jeg ikke opplevde dette som noe stort problem. Testet å skru av V-Sync på skyrim, og det ble absolutt bedre glid, men fikk helt brutal tearing i bildet. The Witcher, selv om det så fantastisk ut, ble helt uspillbart straks jeg begynte å bevege meg rundt. Battlefield 3 var også håpløst da du bare så motstanderne teleportere seg meter etter meter bortover i løypa.

Alternativet er å sette ned til 720p og da får du også 60fps. Men på en stor tv som min så var det en utrolig stor grafisk/visuell nedtur å gå ned til denne oppløsningen. Hvis man ønsker å spille i 3d på tv skjermen sin med god flyt må man altså ta til takke med 720p, eller vente til det evt kommer tv`er med 1080p, 60fps i 3d.

Nvidia Nvision å en 120hz 3d pc-skjerm er vel veien å gå for de som virkelig er opptatt av dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...