hpnhansen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det spiller ingen rolle om det selges flere Android-mobiler, skriver Hans-Petter Nygård-Hansen. Kommentar: ? Lag appene til iOS først Lenke til kommentar
Populært innlegg deaktivert443556 Skrevet 1. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2012 Hvis det lar seg gjøre, dropp hele appen og lag heller en mobiltilpasset nettside. 10 Lenke til kommentar
Geeza Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hvis det lar seg gjøre, dropp hele appen og lag heller en mobiltilpasset nettside. Ja, eller helst WAP. Det er saker det! :-) 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg _Xorcist Skrevet 1. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2012 Hvis du vil lage en ræva Android-app så lager du først en iPhone-app og så lager du noe som ser ut og oppfører seg helt likt på Android for at brukerne skal "kjenne seg igjen". Og når folk ikke vil ha Android-appen din så konkluderer du med at de er kjipe. 13 Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det er slett ikke min erfaring at "alle" iOS-brukere til enhver tid kjører siste iOS. Jeg oppgraderer folks iDingser støtt og stadig fordi jeg oppdager at de kjører en gammel versjon. Fragmenteringen er selvfølgelig mindre uansett pga relativt lik hardware. Er det nødvendigvis enklest å starte med iOS? Først må man jo skaffe seg en Mac (hvis man ikke allerede har en, ikke direkte billig) + betale for å kunne utvikle. Når appen er lansert må man tjene inn igjen disse pengene før man kan begynne å kalle det overskudd. Med Android trenger man bare Java-kunnskaper og en hvilken som helst platform. Det er vel langt flere som kan Java enn Objective-C. 6 Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hos oss kjører ca halvparten av iFolket fortsatt på 3.1.3. Mange av de har aldri lastet ned en eneste app. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det er slett ikke min erfaring at "alle" iOS-brukere til enhver tid kjører siste iOS. Jeg oppgraderer folks iDingser støtt og stadig fordi jeg oppdager at de kjører en gammel versjon. Fragmenteringen er selvfølgelig mindre uansett pga relativt lik hardware. Er det nødvendigvis enklest å starte med iOS? Først må man jo skaffe seg en Mac (hvis man ikke allerede har en, ikke direkte billig) + betale for å kunne utvikle. Når appen er lansert må man tjene inn igjen disse pengene før man kan begynne å kalle det overskudd. Med Android trenger man bare Java-kunnskaper og en hvilken som helst platform. Det er vel langt flere som kan Java enn Objective-C. Nei, det er ikke min erfaring heller. Faktisk opplever jeg ofte at jeg skal hjelpe folk med å løse noe som lar seg løse av en app, og de er ikke registrert på appstore, de har ofte hatt telefonen i 1-2 år uten å laste end en eneste app. Men dette er kanskje ikke en kundegruppe man nødvendigvis må ta så mye hensyn til AtW 1 Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Han har rett i en ting - punkt 3: Markedsføring. Tror samtlige journalister har iphone, fordi de har fått det av arbeidsplassen sin, som igjen har fått de av Apple. Derfor vil også iApps få mer omtale først... 6 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hvis det lar seg gjøre, dropp hele appen og lag heller en mobiltilpasset nettside. Er ofte ikke så dumt det. Mange store gode apps som f. eks kun laster en nettside inn i et lite skall. 1 Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Litt feil å fremstille det som om man maksimalt kan få tilgang på 62% av Androidbrukere grunnet "fragmentering". Lager man en app som fungerer på 2.3.x, kjører den fint på senere versjoner. Og med det har man tilgang på 88% av brukermassen. Å lage apps for 2.2 er vel ganske bortkasta, siden de som fortsatt bruker den versjonen neppe er av de som bryr seg mest om å ha tilgang på nyeste apps. Edit: Fiksing + Som et konkret eksempel ble Tweetdeck lansert i slutten av 2010 på Android (les mer på bloggposten deres), etter at de hadde hatt over 36.000 betatestere fordelt på over 244 håndsett og 108 forskjellige OS-versjoner av Android til å teste den over lengre tid. Det var for to år siden – hvor antallet enheter var færre, antall produsenter var færre og antall OS-utgaver også var færre. I dag er markedet enda mer fragmentert. Hvor mange betatestestere de hadde (... open beta...) og antall telefoner de testa på er relevant fordi..? Og denne betatesten ga en ekstrakostnad på kroner... ? Antall telefoner og tablets som har kommet siden lanseringen av Tweetdeck, som ikke kjører Tweetdeck er... ? Sitat fra bloggen til Tweetdeck: "From our perspective it's pretty cool to have our app work on such a wide variety of devices and Android OS variations." Tror neppe de ville sagt det samme dersom de måtte utvikle 1 app til hver konfigurasjon av Android. For... det er faktisk ikke det som er tilfelle. Når det gjelder utsagn fra Geelmuyden.Kiese, just shoot the messenger. Dog, ikke bokstavelig talt. De lever tross alt av å påvirke forbrukere Endret 1. august 2012 av Dummst 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hos oss kjører ca halvparten av iFolket fortsatt på 3.1.3.Mange av de har aldri lastet ned en eneste app. Så du mener at det gir et mer riktig bilde, enn statistikken som artikkelforfatteren refererer til? 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Nei, hvordan klarte du å lese det ut av det jeg skrev? 2 Lenke til kommentar
Road2Hell Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Han kunne jo også sagt det med to linjer... "Dere må lage programmer til iPhone/iPad først, for det er det jeg bruker"..... 9 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Morsomt hvordan så mange av kommentarene begynner med "jeg kjenner mange..." og "jeg opplever...". Som om deres personlige opplevelser ugyldiggjør statistikken som blir nevnt i artikkelen. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Morsomt hvordan så mange av kommentarene begynner med "jeg kjenner mange..." og "jeg opplever...". Som om deres personlige opplevelser ugyldiggjør statistikken som blir nevnt i artikkelen. At det ugyldiggjør statistikken er en tolkning du mås tå for på egenhånd tror jeg, kan ikke se noen som har påstått det. AtW 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg synes det blir litt snålt med en generell økonomisk tilnærming til plattformvalg. Dette er først og fremst et teknisk valg fordi samme program (æh... "app") kan ha ulik nytteverdi på ulike plattformer. Dette både mht. tekniske muligheter på de ulike plattformene og hvilken plattform som er størst innenfor kundegruppen som skal benytte produktet. Det er vel heller sjelden et produkt er tenkt brukt av absolutt alle. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Morsomt hvordan så mange av kommentarene begynner med "jeg kjenner mange..." og "jeg opplever...". Som om deres personlige opplevelser ugyldiggjør statistikken som blir nevnt i artikkelen.At det ugyldiggjør statistikken er en tolkning du mås tå for på egenhånd tror jeg, kan ikke se noen som har påstått det.AtW Nei, det er ingen som har påstått det helt konkret, men hvorfor er det f.eks interessant for andre å vite at dine venner ikke oppdaterer sine iProdukter, om du ikke mener det er relevant for artikkelen? Hvorfor er det relevant dersom du ikke mener det trekker påstandene i artikkelen i tvil? 3 Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det er slett ikke min erfaring at "alle" iOS-brukere til enhver tid kjører siste iOS. Jeg oppgraderer folks iDingser støtt og stadig fordi jeg oppdager at de kjører en gammel versjon. Fragmenteringen er selvfølgelig mindre uansett pga relativt lik hardware.Er det nødvendigvis enklest å starte med iOS? Først må man jo skaffe seg en Mac (hvis man ikke allerede har en, ikke direkte billig) + betale for å kunne utvikle. Når appen er lansert må man tjene inn igjen disse pengene før man kan begynne å kalle det overskudd. Med Android trenger man bare Java-kunnskaper og en hvilken som helst platform. Det er vel langt flere som kan Java enn Objective-C. Hæ trenger Mac ? Mono med C# funker da helt fint. Lenke til kommentar
Microprosessor Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hvis det lar seg gjøre, dropp hele appen og lag heller en mobiltilpasset nettside. Å lage en nettside vil, ettersom det jeg tenker, senke kvaliteten på "appene" der er det ikke en begrensning på antall apper/spill. Lenke til kommentar
mortenprom Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Tror Hans-Petter har et poeng, men det kan fort endre seg. Det er mange som sitter med sine litt triste iPhones og ser misunnelig på sine venners Android telefoner. Kanskje de velger Android i stedet for den nye iPhone... Tiden vil vise hva som skjer... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg