blinc Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Trenger hjelp til dette her; Muser oppgis ofte med oppløsning (dpi). Det er jo bra med høy oppløsning, men skrur jeg på høyere dpi beveger jo bare musa seg fortere?!? Er i forbindelse med FPS spill jeg lurer på dette. Jeg vil gjerne ha en høy oppløsning på musa (at den er nøyaktig), men ikke farta... Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Antar at du må skru opp DPI og ned sensitiviteten. Control Panel > Devices and Printers > Mouse > Mouse Properties > Pointer Options. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det viktigste er å ikke ha interpolering, å ha høy oppløsning med "lav sensitivity" i spill er kun en god idé om du kjører et forhold på en potens av 2. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det viktigste er å ikke ha interpolering, å ha høy oppløsning med "lav sensitivity" i spill er kun en god idé om du kjører et forhold på en potens av 2. Kan du forklare litt nærmere? Interpolering og potens av 2? Takk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det viktigste er å ikke ha interpolering, å ha høy oppløsning med "lav sensitivity" i spill er kun en god idé om du kjører et forhold på en potens av 2. Kan du forklare litt nærmere? Interpolering og potens av 2? Takk. Interpolering er å bruke programvare for å omregne for eksempel 600 dpi til å bli 377 dpi, dette skaper unøyaktigheter. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det viktigste er å ikke ha interpolering, å ha høy oppløsning med "lav sensitivity" i spill er kun en god idé om du kjører et forhold på en potens av 2. Kan du forklare litt nærmere? Interpolering og potens av 2? Takk. Interpolering er å bruke programvare for å omregne for eksempel 600 dpi til å bli 377 dpi, dette skaper unøyaktigheter. OK. Men er det en fordel å skru DPI-en på musen helt opp. For så å skru sensitiviteten ned i windows/ingame? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det viktigste er å ikke ha interpolering, å ha høy oppløsning med "lav sensitivity" i spill er kun en god idé om du kjører et forhold på en potens av 2. Kan du forklare litt nærmere? Interpolering og potens av 2? Takk. Interpolering er å bruke programvare for å omregne for eksempel 600 dpi til å bli 377 dpi, dette skaper unøyaktigheter. OK. Men er det en fordel å skru DPI-en på musen helt opp. For så å skru sensitiviteten ned i windows/ingame? Jeg pleier for det meste å aldri røre musinnstillinger i spill med mindre de er for følsomme, så kjører jeg heller 600 cpi på musa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå