fisering57 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 hei jeg lastet ned noen greier fra nettet som jeg sjekket med microsoft security før jeg installerte. likevel ble det installert trojaner som førte til ny toolbar og startside i chrome. jeg klarte å fjerne startsiden og toolbaren ved å gå på verktøy>utvidelse>instillinger deretter kjørte jeg en runde med revo uninstaller og fjernet det som tilsynelatenede var funmoods filer. etter å ha slettet filene kjørte jeg pcen i safemode og startet anti-malware. fant 29 infiserte filer hvor en stor del av dem besto av funmood filer. fjernet disse og startet pcen på nytt. når jeg nå åpner chrome og trykker på ny fane registrerer jeg at siden + søkemotoren som kommer frem ikke er som den gamle til chrome. dvs at viruset ikke er fjernet. dette er vell et typisk virus som kommer til å gjøre pcen ganske redusert etterhvert. har hørt om noe som heter hijack ett eller annet men har ikke peiling på hvordan jeg bruker det. kan vell fort slette diverse filer som ikke burde bli slettet da. for alt jeg vet kan det at det er strek undrer halve teksten her være virus. har ikke peiling på hvordan jeg får det vekk i hvertfall noen lure tips? setter pris på hjelp Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Sjekk etter merkelige oppstartskommandoer i msconfig. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Sjekk innstillingene i Chrome igjen. Jeg vil tippe at at startsiden er satt tilbake. Hadde en lignende sak på jobb for litt siden. Vil tro at all malware er borte, men at startsiden er endret. Mvh Faller Lenke til kommentar
IkkeKris Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Du kan eventuelt prøve å kjøre rkill først, for å så ta enda et fullstendig søk med Malwarebytes og SuperAntiSpyware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå