*F* Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hei. Mine treningsøkter består somregel av 5-10 min oppvarming på sykkel/gåmaskin for så å ta diverse styrkeøvelser, gjerne 3x12 (men i dag prøve jeg 15-5-5-5). Uansett, jeg ble i dag ganske fort kvalm bare etter et par øvelser og følte derfor for å avbryte økten, for ikke mer en en uke eller to siden opplevde jeg noe av det samme. Noen som har noen forslag til hva dette kan være, og hvordan jeg kan unngå det? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ikke spise/drikke noe 2 timer før trening. Evt kjøre med litt roligare intesitet. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Som cefey sier. Leste for et par uker siden en post med akkurat samme type spørsmål, tror han ble rådet til å stikke en tur til legen og sjekke at kroppen satt som den skulle dersom dette med å ikke spise og drikke rett før trening hjalp. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 mhm, får prøve å ikke spise/drikke noe serlig. pleier dog å drikke en god del vann på trening, kanskje jeg bør slutte med det? Lenke til kommentar
foorex Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Nei, du skal pisse blankt. Da er kroppen din godt hydrert, og vil få bedre resultater. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Nå har jeg glemt hva slags farge jeg pisset sistgang, men forhåpentligvis er det ikke grønt. Uansett, hadde samme probem i dag, spiste siste måltid kl tja, 19-20, startet treningen kl 22, oppvarming med medium+ intens sykling, et sett med armer, så et sett med ben, så ble jeg kvalm og fikk vondti hodet. I dusjen merket jeg også prikking i fingrene. Jeg får ta en tur til legen å sjekke, selv om jeg ikke liker å bruke penger på sånn. Dog tatt i betraktning tjener jeg det nok lett opp da jeg betaler 3-400kr i måneden for å trene. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Blir du kvalm kun av styrketrening? Hva hvis du går en tur? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Når har jeg ikke gått så mange turer i det siste, men har aldri hatt dette problemet ved gårturer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå