Gå til innhold

Thors krig! Kampen om kiloane (bilder).

Anbefalte innlegg

Det blei ikkje styrke i går, men det blei 2 timar JJ.

Kjem til å prøve programmet til Akse fom Måndagen av:

Mandag

Sumo mark x4

Chins x4

1-arm roing x2

Kabelroing smal x4

Hammercurl x3

Curls, stang x3

Onsdag

Benkpress x4

Dips x4

Skrå hantelpress x2

Skulderpress x4

Tricep pushdown x3

Overhead tricep ext. x3

Torsdag (valgfri)

Chins x4

Kabelroing smal x4

1-arm row x2

Smal nedtrekk x3

Curls, stang x3

Fredag

Frontbøy/Knebøy x5

Beinpress x2

Leg curl x4

Tåhev x4

Søndag (valgfri)

Benkpress/Skrå hantelpress x4

Dips x4

Tricep pushdown x3

Overhead tricep ext. x3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1,5 time skøyter

2 timer MMA

Styrkeøkt:

Sumo mark: (100kgx8) x4

Chins: 7xBW + (10xBW på kasse) x3

1-arm roing: (17,5kgx10) x2

Kabelroing smal: (45kgx12) x4

Hammercurl: (10kgx10) x3

Curls, manual: 17,5kgx8 + 15kgx9 + 12,5kgx10

Kommentar:

Ekstremt uvant å ikkje trene 5x5, men dette kan eg like. Lurar på om eg kanskje kan få større utbytte ved å ta chins i nedtrekkmaskin? Bytta også ut curl med stang, mot manualer då eg føler det tar mykje bedre.

Takker å bukker for programmet Akse! :)

Lenke til kommentar

Blir nok å prøve lavrep ja.

Benkpress: (75kgx10) x2 + 75kgx8 + 75kgx6

Dips: 8xBW + 7xBW + 7x-15kg + 10x-35kg

Skrå hantelpress: (18kgx10) x2

Skulderpress: 20kgx8 + (18kgx7) x3

Franskpress: (25kgx8) x3

Overhead tricep ext: (22,5kgx7) x3

Kommentar:

Tuuung økt. Visste ikkje heilt kor eg skulle legge meg på vekta, så lenge eg ikkje har trent splitt før...Benkpressen var hard, små dårlig teknikk fordi det blei for tungt. Dips var også veldig tungt, sjeldent trent det tidligare.

Skrå hantelpress gjekk greit, men sliten etter benk og dips. Skulderpressen var bare kvalm. Følte det gjekk LETT fram til 7ende rep, så blei eg bare tom for energi, skjedde på samtlige sett...

Bytta ut pushdown med franskpress. Har hørt litt negativt ang. pushdown, at den ikkje aktiverar triceps optimalt. Kva tenker du Akse?

Lenke til kommentar

Jeg tenker at man bør kjøre de øvelsene man liker best. Jeg har hatt god fremgang i triceps med kombinasjonen jeg kjører. Optimalt er det gjerne ikke, men det er såpass mange kroppsbyggere som kjører tricep pushdown at jeg velger å tro at det er en bra øvelse. Det sagt, jeg har aldri kjørt franskpress, så den prøver jeg gjerne ut.

Jeg er forøvrig ganske enig med deg i skulderpress. Det er en ganske merkelig øvelse. Den er ikke spesielt tung de første reppene, men blir veldig tung i slutten på hvert sett, man må liksom presse på skikkelig.

Lenke til kommentar

Ja du seier noko Akse!

Dagens:

Chins: (5xBW) x4

Kabelroing smal: (60kgx10) x4

1-arm row: (18kgx10) x2

Smal nedtrekk: 50kgx12 + (70kgx12) x2

Curls, stang: (27,5kg) x2 + 20kgx12

Kommentar:

Kose økt. Chins var ekstremt tungt, men fulgte rådet ditt om lavrep Akse, så det gjekk på håret.

Eller var det greit, begynnar å bli relativt fornøgd med armane.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sumo mark: (105kgx8) x4

Chins: (BWx5) x4

1-arm roing: (20kgx10) x2

Kabelroing smal: (45kgx12) x4

Hammercurl: 15kgx10 + 12,5kgx10 + 10kgx10

Curls, stang: (ca25kgx12) x3

Kommentar:

Grei økt. Veldig trøtt. Marken er som vanleg ei ekstrem påkjenning. Uvant å kjøre "høg rep" så blir andpusten og utmatta.

I morgo blir det 1,5 timar skøyting og 3 timar langrenn. Satsar på å få gjennomført ei treningsøkt i morgo også, sidan eg ikkje trente i går.

Lenke til kommentar

1,5 time skøyter

3 timar ski - klassisk

Dagens økt:

Benkpress: (75kgx10) x2 + (70kgx10) x2

Dips: (BWx7) x4

Skrå hantelpress: 22kgx8 + 20kgx6

Skulderpress: 17,5kgx7 + 15kgx7 + 40kgx5 (stang) + 20kgx12 (stang)

Tricep pushdown: (16kgx10) x3

Overhead tricep ext: 25kgx8 + (17,5kgx12) x2

Shrugs: 30kgx12 + (30kgx20) x2

Kommentar:

Ekstremt uvant med så mange reps. Benk gjekk OK. Der eg tok dips følte eg var merkeleg, fekk ikkje full effekt. Skrå hantelpress var ekstremt tungt, fortsatt ikkje vandt til å trene skråpress så trur eg bare skal trene lett der framover, til teknikken og støttemuskelaturen er oppe å går.

Skulderpress var bare latterlig. Heilt skrapa for energi, så trur eg skal trene ein god del lettare der framover.

Kabelmaskina eg trena tricepspushdown i er også uvandt, er mykje tyngre enn på mange andre senter...sikkert på grunn av oppsettet.

Lenke til kommentar

Er ikkje så lett nei, men er så lite anna å gjere enn å trene, så det blir fort litt. Har tatt litt pause frå kampsport, tenkt å begynne igjen på Fredag. Fullførte tatoveringa på Måndag, så det er for å la den gro litt.

Vekta er firkanta (:p) Ligger på rundt 100kg tenker eg. Var så idiot at eg kjøpte ein liten haug proteinbarar når PF hadde tilbud på det. Problemet er at eg ikkje klarar å la dei ligge i skapet...Derfor eg har vore overvektig i utgangspunktet, hehe.

Har inngått ei avtale med søstra mi om å ikkje ete godteri, potetgull etc etc (Med unntak av proteinbar, nachochips og turkjeks på tur), der eg må betale 500kr om eg gjer det og vice versa. Så det har hjelpt ein god del på motivasjonen.

Kjem også til å starte med kreatin igjen, då eg får i meg for lite kjøtt. Vurderar også å kjøpe noko multivitaminer og olje av ein eller anna slag (type tran). Nokon tips til multivitaminer/olje?

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Er det kapsel eller flytande som er å foretrekke? Er det forskjell i kvalitet eller korleis kroppen tek det opp?

Leste raskt noen artikler om det nå(livestrong.com), og det viser seg at kapsler anbefales. Det tas opp noe saktere som tydeligvis er positivt, og kapslene er laget slik at de oppløses der opptaket er størst, om du forstår.

Lenke til kommentar

Leste raskt noen artikler om det nå(livestrong.com), og det viser seg at kapsler anbefales. Det tas opp noe saktere som tydeligvis er positivt, og kapslene er laget slik at de oppløses der opptaket er størst, om du forstår.

Då blir det kapsler ja! Er så ekstremt mykje mindre "tiltak" å kaste i seg eit par kapsler framfor å måtte fram med skei å måle opp, hoho...

Studerer ikke du innenfor dette fagfeltet?

Studerer idrett, har akkurat starta med faget "Fysisk aktivitet og helse", men veit ikkje om det er ein del av pensum. Lærte heller ikkje noko om det i "Anatomi og fysiologi".

Dagens økt:

Knebøy: 100kgx7 + (90kgx7) x4

Beinpress: (200kgx12) x2

Leg curl: (Anar ikkjex8) x3

Tåhev: (60kgx12) x3

Kommentar:

Dritt å helvete. For mindre ein måned sidan trena eg med 110-115kg på 5 rep, nå er det fittetungt med 5-7 rep på 90kg........

Beinpressen var også veldig tung, her tek eg heilt ned og heilt opp i rolige kontrollerte bevegingar.

Legcurl og tåhev på treningsrommet der eg er blei bare latterlig. Det er ein slags legcurl maskin der, men den er ubrukelig.

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Drit i kapsler, kjøpe olje. Selolje.

Lakseoljen er pressa av oppdrettslaks, dårlig idè.

Tran skal du bare glemme, produksjonsfasilitetene er enda ikke oppgraderte selv om det var hardt fokus på dette for et par år siden.

Seloljen er pressa av vilt fanget sel (åpenbart) og denne kan man føle seg sikrere på at har bare spist fisk og ikke genmodifisert mais som laksen gjør...

Opptak... Optimalt opptak er for Northug, bodybuildere og andre som konkurrer på nivå hvor ting MÅ times o.s.v...

Lenke til kommentar

Stort sett all laks vi spiser er jo fra oppdrettsfisk, så det kan jo neppe være noen dårlig idè. Jeg kan være enig i at selolje gjerne er et enda bedre alternativ, men fiskeoljekapsler er neppe et særs dårligere alternativ.

Edit. Dessuten kommer jo også selolje i kapsler.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

http://www.eskimo-3.no/kvalitet/sporbarhet/

Ingen truede fiskearter eller fisk fra omstridte områder

Eskimo-3 inneholder altså bare fiskeolje fra ansjos og sardiner som kommer fra kysten av Peru. Alt fiske er regulert av landets myndigheter. Det benyttes ikke utrydningstruede arter, ei heller fisk fra truede bestander. Eskimo-3 inneholder ikke fiskeolje fra omstridte områder, slik som Vest-Sahara.

Levedyktige bestander med rask tilvekst

I Eskimo-3 produktene er det en selvfølge å kun benytte fisk fra levedyktige bestander, samtidig som det bare brukes fisk som gir den kvalitetsmessig beste oljen. Bare sardiner og ansjos dekker dette kvalitetskravet. Dette er dypvannsfisk som fødes i det rene ishavet ved Antarktis og siden følger Perustrømmen til vestkysten av Sør-Amerika.

Ansjos og sardinbestandene er bestander med rask tilvekst. Marinebiologer har beregnet at de faktisk fornyer seg hele to ganger i året, samtidig som at fiskene ”bare” har en naturlig livsløp på ca to år. Ansjos og sardiner har en naturlig høy andel omega-3. Det er faktisk en forutsetning for disse fiskeartene å ha en høy andel olje for å overleve i så kalde vann.

Ikkje oppdrett, ei heller laks.

Det er vell ein fordel at det er optimalt uansett? Kvifor bruke noko som ikkje er optimalt, når det som er "optimalt" er å få tak i? ;)

Sjølvsagt er eg ingen bodybuilder eller toppidrettsutøver, men det er veldig lettvint å putte nedpå 2-3 kapsler framfor å dra fram skei å måle opp 10ml (Og nei, det er ingen grenser for latskapen min).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...