Gå til innhold

[Løst] Kopiere epost fra Mozilla Thunderbird på en pc med Linux

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pc med Linux hvor jeg bruker mailprogrammet Mozilla Thunderbird. Problemet er at jeg skal formatere pcn og legge inn Windows 7.

Er det noen enkle metoder for å få tatt ut all mailen som ligger der. For og så legge det inn igjen etter at pcn er formatert til Windows 7?

Er mange viktige mailer, derfor er det viktig at ingen av dem blir borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til hjemmemappen din og naviger til .thunderbird. Der har du en mappe med en lengre tall/bokstavkode og .default på slutten (f.eks b91yq0cr.default). Kopier hele innholdet i den mappen.

Når du en gang installerer win 7 på maskinen så starter du Thunderbird en gang og lukker den igjen. Dette for å opprette en ny profilmappe. Naviger til profilmappen (start, kjør, %appdata%, og .default mappen) der kopierer du inn innholdet du tok backup av i mappen som allerede eksisterer. Start Thunderbird på nytt og du skal ikke merke særlig forskjell fra da du kjørte Linux :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-4vxCixkw

Og slutt med POP og gå over til IMAP (med offline sync i Thunderbird), så slipper du å forholde deg til denne problemstillingen.

word.

Lenke til kommentar

Og slutt med POP og gå over til IMAP (med offline sync i Thunderbird), så slipper du å forholde deg til denne problemstillingen.

+1! Men egentlig forstår jeg ikke på folk som benytter seg av mailklienter ved mindre man er på et system som ikke alltid er tilknyttet internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...