Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter det jeg vet så er det ikke dedikerte fotobutikker i Halden, nærmeste er JapanPhoto i Fredrikstad.

Det blir nok litt for langt ! Hva med Kongsberg?

hva med internettbutikk?

JapanPhoto.no

fotovideo.no

Komplett.no

trenger vel ikke å fortsette :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg vet så er det ikke dedikerte fotobutikker i Halden, nærmeste er JapanPhoto i Fredrikstad.

hva med internettbutikk?

JapanPhoto.no

fotovideo.no

Komplett.no

Poenget var jo at trådstarter ønsket gode råd fra person(er) i butikk.

Lenke til kommentar

Poenget var jo at trådstarter ønsket gode råd fra person(er) i butikk.

Åh, min feil, beklager.

Er forresten ikke alltid de som jobber i butikk er så flinke forresten, Trådstarter. Men du kan vel ringe..? :)

Tror du finner de flinkeste på internett! :)

Lenke til kommentar

Beercan har F4, og er ikke noe dedikert macroobjektiv,

Men du kan ta bilder av småkryp og blomster etc, anbefaler deg å søke den opp på www.dyxum.com , så kan du se hva slags bilder folk har tatt med den.

http://www.dyxum.com/lenses/Minolta-AF-70-210-F4-(beercan)_lens48.html

Ett objektiv med større blenderåpning koster mer, men hvis du heller skrur opp iso på kameraet, så tror jeg kanskje du får til det du ønsker med en beercan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva med internettbutikk?

JapanPhoto.no

fotovideo.no

Komplett.no

Er det eneste alternativ har jeg jo mulighetene og vet jo om de men jeg kunne tenkt meg å settt/testa linsa først!

Lenke til kommentar
Beercan har F4, og er ikke noe dedikert macroobjektiv, Men du kan ta bilder av småkryp og blomster etc, anbefaler deg å søke den opp på www.dyxum.com , så kan du se hva slags bilder folk har tatt med den. http://www.dyxum.com/lenses/Minolta-AF-70-210-F4-(beercan)_lens48.html Ett objektiv med større blenderåpning koster mer, men hvis du heller skrur opp iso på kameraet, så tror jeg kanskje du får til det du ønsker med en beercan.

Takk for svar, Karabin og Trondster. Jeg fant bildeeksemplene her: http://www.dyxum.com/DFORUM/topic11307.html (din link virket ikke). Fine bilder, også av nærobjekter. Det holder fint for meg. Er det noen spesiell versjon/årsmodelle av beercan jeg bør se etter (som er bedre enn andre), eller er de like gode alle sammen? Jeg fant ingen beercans på FINN.no, men jeg ser at det selges mange på ebay fra USA og England. Vet dere om noen spesielle forhandlere der borte som dere anbefaler å kjøpe hos? (vet at det kan påløpe toll og moms)

Lenke til kommentar

Støtter forslaget om Beercan. Solgte akkurat min for 1400 kr, det er billig for et utrolig bra objektiv. Eneste minus med beercan er treg autofokus.

Keh.com pleier å ha sånt, i tillegg dukker de opp med jevne mellomrom på foto.no.

Et annet objektiv som bør vurderes er 85 mm f 2.8. Dette er billig og bra, men begrenser seg til en brennvidde i tillegg til at det har den samme trege autofokusen som beercan.

Lenke til kommentar

Da får du høre med noen som er kjent i Kongsberg :)

Veldig dårlig med dedikerte fotobutikker i Kongsberg, utenom kjedene (elkjøp, expert osv..).

I Drammen er det japanphoto.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

På Ebay må man betale ca 1200 kr for (brukt) beercan. i tillegg kommer frakt på 150 kr og til slutt norsk moms på dette, 340 kr. Tilsammen nesten 1700 kr. Samtidig ser jeg at man kan få et nytt Tamron objektiv, 18-200 mm med lysstyrke f 3.5-6.3 for 1300 kr hos Lefdal, jf link http://www.lefdal.com/product/foto-video/objektiv/TAM18200SONY/tamron-af-di-ii-18-200mm-objektiv-for-sony .

Er beercan fortsatt et bedre kjøp? Og er det i så fall fordi lysstyrken på Tamron-objektivet reduseres til 6.3, mens beercan har konstant f4?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde den Tamron 18-200 og den er ikke noe jeg ville anbefale, Jeg kjøpte Sony 18-250 den er grei med de begrensinger en 14X zoom har men jeg trengte en linse som dekker alt da jeg brukte den når jeg var ute å fløy RC seilfly og når man har med seg 20 kg fly drar man ikke med seg mye fotoutstyr.

Fikk låne en beercan i en periode og du får ikke bedre objektiv til den prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...