CasterAnd Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Planlegger å kjøpe et bedre surroundanlegg, siden det jeg bruker nå består av 2 stereoanlegg. Ønsker helst noe som går på Digital Output, og som har 2 fronthøyttalere på bord, én subwoofer, men 4 høyttalere (2 side, 2 bak) på stativ. Slik at de står opp fra bordet og treffer ørene mine, ikke beina mine som er dagens oppsett. Ønsker noe som er bra, men som ikke koster skjorta - helst under 5000, men veldig gjerne noe enda billigere (vet ikke helt hva surroundanlegg sliks om dette koster...). -CasterAnd Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ikke noe problem. Bruk høytallerene du har i dag, og bytt til f.eks. Pioneer sin 922 forsterker. Denne finner du til under 5000,-, og er en meget meget god forsteker til prisen. Alternativer er Onkyos 616. Disse forsterkerene kan du koble alt til, også PC via nettverk. Trenger du stativer så finnes dette billig. Senere kan du bytte ut høytallere hvis du vil ha bedre kvalitet enn det du eventuelt har i dag. Å skaffe alt til under 5000,- er så å si det samme som å skylle pengene ned i dass Lenke til kommentar
fudun Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ikke dumt tips, men det kommer jo også litt an på hva slags høyttalere trådstarter har fra før. Hvor stort er rommet? Skal anlegget stå rundt en sofa, eller en kontorpult? Du skriver ikke noe om centerhøyttaler? Bruker selv en Pioneer receiver (forsterker) av lignende type, og kan absolutt anbefale de. Men det er jo ikke sikkert du trenger noe så avansert og stort. - Og dersom høyttalerne uansett er crap, blir alt fortsatt crap. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 (endret) Ikke dumt tips, men det kommer jo også litt an på hva slags høyttalere trådstarter har fra før. Hvor stort er rommet? Skal anlegget stå rundt en sofa, eller en kontorpult? Du skriver ikke noe om centerhøyttaler? Bruker selv en Pioneer receiver (forsterker) av lignende type, og kan absolutt anbefale de. Men det er jo ikke sikkert du trenger noe så avansert og stort. - Og dersom høyttalerne uansett er crap, blir alt fortsatt crap. og Ikke noe problem. Bruk høytallerene du har i dag, og bytt til f.eks. Pioneer sin 922 forsterker. Denne finner du til under 5000,-, og er en meget meget god forsteker til prisen. Alternativer er Onkyos 616. Disse forsterkerene kan du koble alt til, også PC via nettverk. Trenger du stativer så finnes dette billig. Senere kan du bytte ut høytallere hvis du vil ha bedre kvalitet enn det du eventuelt har i dag. Å skaffe alt til under 5000,- er så å si det samme som å skylle pengene ned i dass Høyttalersystemet jeg har idag er litt slitsomt. 2 høyttalere er på gulvet bak meg, men som AndersT2 sier, med stativer, så har ikke jeg funnet noen bra stativer. Høyttalerne er koblet opp på pcen via to tilkoblinger, hvor jeg bruker MSI's høyttalerprogram for å få høyttalerne bak til å gi riktig lyd. Kunne vært en ide med stativ, men i så fall vil jeg da også gå for noe trådløs lydoverføring (med mindre det usynkroniserer med stereoanlegget). Midthøyttaler ønsker jeg egentlig ikke, siden jeg da ikke har noen spesiell plass på skrivebordet. Og hvorfor jeg ønsker bedre lydanlegg ved et skrivebord? Jo, fordi jeg blir litt trøtt av å høre på lyd FORAN og ikke bak. Uansett, det jeg også kan gjøre er å kjøpe 4 stativer, plassere ett høyttalerpar bak, konfigurere dem med programmet, og ta et annet høyttalerpar på siden (og konfigurere det også, det er en del innganger som kan konfigureres inviduelt). Jeg har egentlig med andre ord en innebygget forsterker i pcen EDIT: Høyttalerne idag er bordhøyttalere, så de stativene jeg har funnet til nå vil se crap ut... -CasterAnd Endret 2. august 2012 av CasterAnd Lenke til kommentar
fudun Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ok, så det er en kontorkrok, ikke en stue du innreder, det hjelper jo litt. Da klarer du helt riktig uten senterkanal. Men det er fortsatt temmelig uklart hva slags utstyr du har fra før. At du har forsterker innebygget i selve pc'en tviler jeg på. Men det er helt sikkert en forsterker i subben etc. Det du antagelig mener, er at du styrer det hele fra pc'n. Høres ut som om du bruker dette til spilling? Jeg tror du bør anskaffe deg et kompakt 5.1 fra Logitech e.l., for eksempel http://www.logitech.com/no-no/speakers-audio/home-pc-speakers/8642 (pakke som inkluderer trådløsadapter.. Disse får du riktignok ikke uten senterkanal, men denne er så kompakt at du bør få plass. Plassering av bakhøyttalere er det mange meninger om. Hvis du har hyller eller vegg bak, kan du vel feste noe der. Uansett vanskelig å vite hva slags stativ som passer for deg - når vi ikke vet hva slags høyttaler du skal sette der. Veier de over 10 kg, blir det fort noe annet enn pc-høyttalere av plast. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Man skal kunne droppe senter kanalen i de surround anleggene. Man trenger bare å sette oppsettet til 4.1 i lyd driveren. Det fungerte i hvertfall før i tiden. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ikke noe problem å droppe senterkanalen, dersom man sitter like langt fra venstre som høyre front, og skjermen er i midten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå