AnonymBruker2 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg har planer om å søke medisinstudiet, men manglet Kjemi 2 fra videregående - derfor tok jeg dette faget året etter vgs, slik at jeg nå har dekket fagkravet for medisinstudiet. Jeg regnet dermed med at jeg kun ville konkurrere i ordinær kvote hos samordna opptak, fordi jeg har gjort endringer av vitnemålet etter vgs. På samordna ser jeg imidlertid at jeg er plassert i venteliste i begge kvotene. Vil dette si at man på tross av å ha tatt nye fag er kvalifisert til selve studiet i begge kvotene? (Konkurransepoengene vil selvsagt fortsatt være forskjellig i de to kvotene - med "gammel" poengsum i førstegangsvitnemålkvoten). Ut i fra ventelisteplasseringen vil jeg nemlig anta dette... Beklager tungvint forklaring, men dette kan ha betydning for søknadsmuligheter til neste år... Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Edit: glem det Endret 31. juli 2012 av operg Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ja. Dette visste jeg ikke. Hvor står det? Hvis dette er tilfellet, vil det jo lønne seg å drøye "tunge" fag som kjemi (ved søking til medisin) eller fysikk 2 (ved søking til siving) til etter endt vgs? Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Sorry, leste førsteposten galt. Jeg trodde ikke det var slik. Kanskje en glipp i SOs systemer? Endret 31. juli 2012 av operg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå