Cimji Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg har bestadig likt å spille spill. Sims er gøy og jeg hadde store forventninger til Sims 3 når det kom ut. Spillet var kanskje ikke 100 % slik jeg hadde tenkt meg, men var godt fornøyd. Mitt problem staret for ca 1 1/2 år siden. Da begynte Sims 3 og kjræsje å fryse når jeg spilte det. Jeg kontaktet kundeservice til EA Games, og fikk mange svar, mye var totalt bortkastet tid, ettersom det ikke hjalp det grann. Så fikk jeg endelig vel å merke gjennom FB hjelp. En så litt på min pc og sa jeg hadde for lite ram til å spile alle spillene. Jeg oppgraderte min stasjonære pc og fikk mere ram, bedre grafikk kort og ny CD/DVD rom. Det funket heller ikke. Så jeg ga rett å slett opp, orket ikke mer problem forklaring for EA Games. Så nå har jeg kjøpt meg den ny bærbar pc, ikke kun for Sims, men tanken var nå at jeg kanskje kunne spille Sims på denne maskinen siden jeg farter en del rundt. Maskinen jeg har kjøpt er en MSI GT70 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/bruksomrde/spill/msi-gt700nc-019ne/171714.6039/ Det er en bra maskin og svarer til mine forventninger. Den spiller alle spillene mine knirkefritt på høyeste grafikk. Spill som The Secret World o.l. Men Sims 3, nei overhode ikke! Jeg har kontaktet EA games igjen siden jeg syntes det var rart at jeg ikke kunne spille Sims 3 orginalen, ingen tilleggspakker engang. Det de nå sir til meg at, jeg vist ikke har bra nok grafikkkort og at de tror at ved å oppgradere denne vil spillet mitt fungere. Jeg er sååååååååå sinnsykt frustrert! Ikke bare har jeg hatt problemer med Sims 3 på alle mine maskiner og mine venners maskiner. Min vennine sitter på en Acer maskin med mindre ram og dårligere grafikkkort å spiller som bare det. Så før jeg kjøper meg et nytt grafikk kort til en spiltter ny bærbar og et rimelig nytt og bra grafikkkort, vil jeg vite om noen andre har hatt lignende problem og om dere kan se på annonsen, er virkelig denne maskinen ikke god nok for Sims, men talker alt annet? Jeg har sjekket og spurt alle som vet og kan om pc-er og Sims etc, men sitter fortsatt igjen med følesen at uansett hvor mye nytt jeg kjøper, uansett hvor mange må justeringer jeg gjøre får jeg ikke den Forb@nna Sims 3 til å fungere. Om jeg ikke finner ut av dette sier jeg "Sayonara Sims 3!" Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Hmm det burde funke, jeg spilte en liten periode the sims 3 på min mac med 4GB ram eller noe sånt Har du kjøpt CD, piratebay eller Steam? Forresten her et hva som kreves av grunnspillet (steam): System Requirements OS: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1) Processor: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent Memory: (XP) 1 GB; (Vista) 1.5 GB Graphics: 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0 DirectX®: Hard Drive: At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content Sound: Built-in Graphics: Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above. 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent 0.5 GB additional RAM Supported Video Cards:Nvidia GeForce series: FX5900 or greater, G100, GT 120, GT 130, GTS 150, GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295; ATI Radeon™ series: ATI Radeon 9500 series of greater, X300, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, 2400, 2600, 2900, 3450, 3650, 3850, 3870, 4850, 4870 series or greater; Intel® Graphics Media Accelerator (GMA): GMA 3-Series, GMA 4-Series *Please note that the GeForce 6100 and 7100 cards are not supported Er det mulig at du har en av de kortene? Endret 31. juli 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Cimji Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Hmm det burde funke, jeg spilte en liten periode the sims 3 på min mac med 4GB ram eller noe sånt Har du kjøpt CD, piratebay eller Steam? Forresten her et hva som kreves av grunnspillet (steam): System Requirements OS: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1) Processor: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent Memory: (XP) 1 GB; (Vista) 1.5 GB Graphics: 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0 DirectX®: Hard Drive: At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content Sound: Built-in Graphics: Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above. 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent 0.5 GB additional RAM Supported Video Cards:Nvidia GeForce series: FX5900 or greater, G100, GT 120, GT 130, GTS 150, GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295; ATI Radeon™ series: ATI Radeon 9500 series of greater, X300, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, 2400, 2600, 2900, 3450, 3650, 3850, 3870, 4850, 4870 series or greater; Intel® Graphics Media Accelerator (GMA): GMA 3-Series, GMA 4-Series *Please note that the GeForce 6100 and 7100 cards are not supported Er det mulig at du har en av de kortene? Mine er digitale kopier kjøpt fra CDON.no Hadde aldri noen problemer før uteliv (Late Night) Fikk et tips om å prøve fra Piratebay, men har ikke testet det ennå. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Har du de nyeste driverene til skjermkortet? Og får du opp noen feilmelding? Lenke til kommentar
Cimji Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Hmm det burde funke, jeg spilte en liten periode the sims 3 på min mac med 4GB ram eller noe sånt Har du kjøpt CD, piratebay eller Steam? Forresten her et hva som kreves av grunnspillet (steam): System Requirements OS: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1) Processor: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent Memory: (XP) 1 GB; (Vista) 1.5 GB Graphics: 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0 DirectX®: Hard Drive: At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content Sound: Built-in Graphics: Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above. 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent 0.5 GB additional RAM Supported Video Cards:Nvidia GeForce series: FX5900 or greater, G100, GT 120, GT 130, GTS 150, GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295; ATI Radeon™ series: ATI Radeon 9500 series of greater, X300, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, 2400, 2600, 2900, 3450, 3650, 3850, 3870, 4850, 4870 series or greater; Intel® Graphics Media Accelerator (GMA): GMA 3-Series, GMA 4-Series *Please note that the GeForce 6100 and 7100 cards are not supported Er det mulig at du har en av de kortene? Mine er digitale kopier kjøpt fra CDON.no Hadde aldri noen problemer før uteliv (Late Night) Fikk et tips om å prøve fra Piratebay, men har ikke testet det ennå. Jeg har et Intel® HD Graphics 4000 Lenke til kommentar
Cimji Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Har du de nyeste driverene til skjermkortet? Og får du opp noen feilmelding? Ja, EA games ba meg oppdatere. Jeg har det nyeste på alle mine drivere nå. Nei, ingen melding noen ganger blir sjermen svart andre ganger "fungerer" spillet, men reagere ikke på noe simmen står helt i ro og spiller driver og laster. Jeg har latt det så å laste i timer ikke noe skjer... Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Har du de nyeste driverene til skjermkortet? Og får du opp noen feilmelding? Ja, EA games ba meg oppdatere. Jeg har det nyeste på alle mine drivere nå. Nei, ingen melding noen ganger blir sjermen svart andre ganger "fungerer" spillet, men reagere ikke på noe simmen står helt i ro og spiller driver og laster. Jeg har latt det så å laste i timer ikke noe skjer... Merkelig, har én venninne som spiller sims 3 med alle tillegspakkene, og hun har en drittmaskin for å si det sånn. Kanskje du må enten skaffe deg en rævva PC eller si "Sayonara Sims 3!"? Lenke til kommentar
Cimji Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Har du de nyeste driverene til skjermkortet? Og får du opp noen feilmelding? Ja, EA games ba meg oppdatere. Jeg har det nyeste på alle mine drivere nå. Nei, ingen melding noen ganger blir sjermen svart andre ganger "fungerer" spillet, men reagere ikke på noe simmen står helt i ro og spiller driver og laster. Jeg har latt det så å laste i timer ikke noe skjer... Merkelig, har én venninne som spiller sims 3 med alle tillegspakkene, og hun har en drittmaskin for å si det sånn. Kanskje du må enten skaffe deg en rævva PC eller si "Sayonara Sims 3!"? Ja, samme her. Har ei venninne med en møkka pc som spiller som bare det. Innstallerte Sims på min Asus som nå er 6 år gammel. funker som bare det. Litt treigt går det, men det har ikke spes mye ram så hva kan jeg forvante. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan EA games kan si min pc er for dårlig når den er en av de nyeste av de nye pluss at min gamle morkne bærbar tar sims som bare det. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Har du de nyeste driverene til skjermkortet? Og får du opp noen feilmelding? Ja, EA games ba meg oppdatere. Jeg har det nyeste på alle mine drivere nå. Nei, ingen melding noen ganger blir sjermen svart andre ganger "fungerer" spillet, men reagere ikke på noe simmen står helt i ro og spiller driver og laster. Jeg har latt det så å laste i timer ikke noe skjer... Merkelig, har én venninne som spiller sims 3 med alle tillegspakkene, og hun har en drittmaskin for å si det sånn. Kanskje du må enten skaffe deg en rævva PC eller si "Sayonara Sims 3!"? Ja, samme her. Har ei venninne med en møkka pc som spiller som bare det. Innstallerte Sims på min Asus som nå er 6 år gammel. funker som bare det. Litt treigt går det, men det har ikke spes mye ram så hva kan jeg forvante. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan EA games kan si min pc er for dårlig når den er en av de nyeste av de nye pluss at min gamle morkne bærbar tar sims som bare det. Nei aner ikke jeg heller, vil si at det er dårlig kundebehandling fra EA sin side, eller at de evt. har dårlig kjennskap til sine spill eller at de osm jobber der har liten kunnskap Har du prøvd å spørre på et the sims 3 forum? Eller lett litt rundt på The Sims 3 Wikia? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Sims 3 fungerer utemerket på min netbook maskin med brazos prosessor, så kravene er ikke store i dag Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ifølge spesifikasjonen så sitter det et GTX 670 kort i den maskinen og det er et meget godt kort som skal klare Sim3 på high settings så det griner, bør vel ligge på over 150fps i high. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Har hatt nokon liknande problem på jobben, primert med skulepcar. Der var problemet at pcen, satte onboard gpu til å kjøyre spela. Det var på pcar som hadde 2 gpuar slik som din. du har ein Intel onboard, og ein nvidia 670m som er bra kraftige saker. det du må gjere er å "tvinge" pcen til å kjøyre spelet på Nvidia kortet. Har har du ein link som foklarar korleis du sett Nividia kortet til å køyre spelet. Mvh. Sogndal94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå