pakini Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg og min samboer har bodd sammen i 3år! Vi er ikke gift og har ikke felles barn, bare særkullsbarn! Så det jeg lurer på er hvordan vi blir registrerete samboere, eller blir man det automatisk så lenge man har samme adr i folkeregisteret!? Gikk igjennom noen forsikringspapirer, og er sto det at registrert samboer vil får utbetaling! Kom da til å tenke på dette! Prøvde å google, men ble ikke noe klokere! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Det finnes ikke noe samboerregister, så jeg vil tro forsikringen din mener at der er folkeregistrert på samme adresse. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Det finnast ingen instans som registrerer sambuarar. Dei selskapa som krev registrering av sambuar meiner typisk at du må melde frå til dei om kven som er sambuaren din. Dette skyldast at ektefellar alltid er tilgodesett ved forsikring, jfr. forsikringsavtalelova pgf 15-1, men sambuarar ikkje er det. Du må derfor sjølv registrere sambuaren din hjå forsikringsselskapet. Om og korleis dei avgjer kven som er din registrerte sambuar står i forsikringsavtala, typisk krev dei at de har budd saman i to til fem år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå