Niklasp Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Kjøpet kan være gjennomført, ifølge kilder. ? Seagate kjøper OCZ for én milliard dollar Lenke til kommentar
kiddikiddi Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 "...til å være et av verdens største SSD-produsenter med inntekter på over 700 millioner dollar i året." Da hadde jeg aldri i verden solgt selskapet for 1 milliard dollar. 4 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Antar det er snakk om omsetning og ikke resultatet. 1 Lenke til kommentar
rabbis Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hvordan kan et selskap som har inntekter(eller resultat som thorsen foreslår) på $700 millioner årlig være verdsatt til kun $300 millioner? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hvordan kan et selskap som har inntekter(eller resultat som thorsen foreslår) på $700 millioner årlig være verdsatt til kun $300 millioner? Tipper det er snakk om omsetning. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hvordan kan et selskap som har inntekter(eller resultat som thorsen foreslår) på $700 millioner årlig være verdsatt til kun $300 millioner? Varl vel Thorsen som sa det var omsetning og ikke resultat. Uansett, skal love deg det gjeder omsetning og ikke resultatet. 1 Lenke til kommentar
dot Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Seagate kjøper OCZ for én milliard dollar Kjøpet kan være gjennomført, ifølge kilder. Ryktene om et OCZ-oppkjøp får nå mer kjøtt på beina Merkelig, jeg gikk ikke inn på VG? 2 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Mer bang for the buck enn $1 milliard for Instagram i alle fall... 3 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 "...til å være et av verdens største SSD-produsenter med inntekter på over 700 millioner dollar i året." Da hadde jeg aldri i verden solgt selskapet for 1 milliard dollar. Inntekter brukes alltid som begrep for omsetning (bruttoinntekt) i Norge. Når det er snakk om resultat, så skriver vi resultat (overskudd/underskudd). Dette går klart fram av regnskapstermene som brukes i Norge. Vi snakker om driftsinntekter (omsetning) og om driftsresultat. Om ryktene som artikkelen beskriver så er nok det bare rykter enn så lenge. Både OCZ og Seagate er børsnoterte, og har derfor rapporteringsplikt i relasjon til oppkjøp/oppkjøpsavtaler. Dvs. Seagate har ikke kjøpt, og kjøpet er ikke gjennomført. Disse ryktene ble ellers publisert i forrige uke, men en kursøkning for OCZ på ca 6 % på fredag. I dag har kursen falt ned til nivået fra tidligere i forrige uke, noe som klart indikerer at et oppkjøp ikke nært forestående, noe faktisk kilder i både Seagate og OCZ bekrefet i går. At det kan foregå forhandlinger eller har foregått kjøpsforhandlinger er en helt annen sak. Et apropos i denne saken, og som faktisk kan indikere at kjøp ikke er forestående, er at Seagate har ansatt "sjefen" for Micron sin SSD divisjon som leder av Seagate sin SSD virksomhet. Anbefaler artikkelforfatter å sjekke MarketWatch, Yahoo Finance, Nyse og Reuters før slike "tvilsomme" artikler publiseres. Her vil man fort finne langt mer korrekt informasjon. I tillegg vil slike rykter om de sannsynligvis er korrekte gi utslag på aksjekursen, særlig for det selskapet som bli kjøpt opp. Ellers er det tull å kalle begge for kjemper. OCZ er i internasjonal målestokk regnet som et mindre (mellomstort) selskap. Faktisk er Komplett Group større i omsetning. Seagate kan nok kalles en kjempe, med en børsverdi på 12,2 mrd USD, altså 32 ganger børsverdien til OCZ. 6 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Får håpe det ikke ligger noe i disse ryktene. Seagate trenger virkelig ikke å bli større nå. Ikke at jeg kommer til å savne OCZ ssd'er da jeg aldri har kjøpt en av de og trolig ikke vil i nærmeste fremtid, men liker ikke når et selskap kjøper opp andre produsenter slik Seagate f. eks gjorde med Samsung. Har selv hatt flere av både Samsung og Seagate disker og ingen av Samsung diskene har trynet, men hatt problemer med et par av Seagatene. Kjipe disker. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Får håpe det ikke ligger noe i disse ryktene. Seagate trenger virkelig ikke å bli større nå. Ikke at jeg kommer til å savne OCZ ssd'er da jeg aldri har kjøpt en av de og trolig ikke vil i nærmeste fremtid, men liker ikke når et selskap kjøper opp andre produsenter slik Seagate f. eks gjorde med Samsung. Har selv hatt flere av både Samsung og Seagate disker og ingen av Samsung diskene har trynet, men hatt problemer med et par av Seagatene. Kjipe disker. Enig, alle mine Seagate disker har død, mens andres ikke. Blir tragisk hvis et merke som OCZ som står for kvalitet blir svelgt av et slikt dritt selskap som Seagate. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ingen av mine Seagate disker har dødd, og noen av de begynner virkelig å bli gamle. 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Vel, diskene mine får gjennomgå ganske mye. Kjører noen i RAID, laster ned, installerer og sletter konstant daglig (test miljø o.l.) Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hm, ble skuffet når Samsung solgte til Seagate siden jeg har kjøpt nermere 100 Samsung disker de siste årene, men har gått for Intel og nå Samsung 830 på SSD-fronten. Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 "Siden den gang har harddisker blitt stadig dyrere," Harddisk prisene blir stadig lavere, men det er ikke så viktig, dem er fortsatt ikke på samme prisnivå som før flommen, men dem er LANGT unna det dem var rett etter flommen og prisene synker fortsatt sakte men sikkert. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Kilden her er gammel. Intet oppkjøp så langt: http://www.forbes.com/sites/ericsavitz/2012/07/30/ocz-nope-no-acquisition-by-seagate-shares-retreat/ http://www.brightsideofnews.com/news/2012/7/30/seagate-cfo-confirms-they-actively-look-to-acquire-ssd-makers3b-is-ocz-next.aspx ..også orginalartikkelen som det refereres til over er blitt oppdatert. Lars Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ingen av mine Seagate disker har dødd, og noen av de begynner virkelig å bli gamle. ingen av mine seagate hard disker har heller dødd. xbox original hard disken som er en seagate er 10 år gammel og ikke en feil med den enda. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Får håpe det ikke ligger noe i disse ryktene. Seagate trenger virkelig ikke å bli større nå. Ikke at jeg kommer til å savne OCZ ssd'er da jeg aldri har kjøpt en av de og trolig ikke vil i nærmeste fremtid, men liker ikke når et selskap kjøper opp andre produsenter slik Seagate f. eks gjorde med Samsung. Har selv hatt flere av både Samsung og Seagate disker og ingen av Samsung diskene har trynet, men hatt problemer med et par av Seagatene. Kjipe disker.Enig, alle mine Seagate disker har død, mens andres ikke. Blir tragisk hvis et merke som OCZ som står for kvalitet blir svelgt av et slikt dritt selskap som Seagate. I mitt tilfelle har aldri Seagate diskene mine ryket og noen av dem er over 10 år gamle nå. Western Diskene jeg har hatt derimot har røket alle sammen. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Får håpe det ikke ligger noe i disse ryktene. Seagate trenger virkelig ikke å bli større nå. Ikke at jeg kommer til å savne OCZ ssd'er da jeg aldri har kjøpt en av de og trolig ikke vil i nærmeste fremtid, men liker ikke når et selskap kjøper opp andre produsenter slik Seagate f. eks gjorde med Samsung. Har selv hatt flere av både Samsung og Seagate disker og ingen av Samsung diskene har trynet, men hatt problemer med et par av Seagatene. Kjipe disker. Enig, alle mine Seagate disker har død, mens andres ikke. Blir tragisk hvis et merke som OCZ som står for kvalitet blir svelgt av et slikt dritt selskap som Seagate. Hatt massevis av Seagate disker i over 10 år nå. Ikke hatt problemer med noen av dem. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Seagate har virkelig vært frampå nå i det siste. Samsungs harddisk-avdeling er jo slått sammen med Seagate (kjøpt av Seagate?), og harddiskene går også under Seagate-navnet. Virker som Western Digital ligger å soler seg mens konkurrenten kommer dem i forkjøpet. Tror vi kommer til å se flere hybridharddisker, mens WD sitter igjen med hva? WD er ikke like gode på ytelse som de var før heller, og Caviar BLACK-disken er ikke oppdatert siden 2 TB-versjonen. Denne er forøvrig relativt gammel. Seagate har vært mye tidligere ute med høykapasitetsdisker. Jeg spår ihvertfall god framtid for Seagate, kanskje WD våkner snart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå