servicemann Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg er servicemann og i mitt arbeid opplever jeg ofte følgende: Brukere skal skrive en adresse eller login som krever "\" men så klarer de å skrive "/" og ringer til meg og klager på at "noe" er feil.. Hvorfor klarer de ikke å skille mellom disse to skråstrekene? Til og med når jeg fjernstyrer og viser hvordan det skal gjøres, så klarer de å gjøre feil umiddelbart etterpå..! Det jeg lurer på, som jeg ikke kan spørre mine brukere om er følgende: Hva er logikken din når man velger å bruke / i stedet for \ ? Hva tenker du når du ser \ men du skriver / i stedet? Er det. f.eks: "Pytt sann, en skråstrek er en skråstrek lzm" Er det noen her med forslag til hva det kan være som får folk til å gjøre slikt? De fleste av brukerne er høyt utdannede folk som i løpet av sitt liv MÅ ha vært gjennom en instruksjon eller to. Der de har blitt vist hvordan noe skal gjøres. "Monkey see, monkey do." - Men i dette tilfelle klarer de det ikke..! Det er så rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå