Gå til innhold

Erfaringer med Sennheiser CXC 700

Anbefalte innlegg

Har noen noen erfaringer med Sennheiser CXC 700 øreproppene? Alternativt andre, som er tilsvarende?

Mine krav er som følger:

• Det må være propper, da jeg ikke synes øreklokker er spesielt praktisk å ha med seg på farten, og sånne som bare ligger løst i øret hele tiden detter ut (og i tillegg deler jeg da musikken med alle som er rundt meg - noe jeg vil unngå)
  • Støykansellering - fordi det er greit å kunne slippe å måtte overdøve flydur o.l. med et skadelig høyt volum.
  • Mulighet for TalkThrough (eller tilsvarende, dette er vel Sennheisers navn på det), siden det å være døv er et handikap, og jeg vil gjerne fortsatt høre hvis folk snakker til meg selv om jeg har i propper og hører musikk.

Når det gjelder bruksområde, så favner det vidt. Sitte i sofaen og spille på iPad mens kona ser såpeserier; høre musikk eller se film på flyet, eller på jobben (da først og fremst musikk og ikke film :p). Kort sagt: jeg vil heller bruke equalizer og innstillinger i avspiller for å få lydbildet slik jeg vil ha det enn at øreproppene skal overstyre.

Når det gjelder budsjett så er jeg i utgangspunktet åpen for det meste så lenge min subjektive oppfatning er at prisen er forsvarlig i forhold til hva proppene tilbyr. Komfortsonen strekker seg til 1500-2000, over det så skal det være noe aldeles eksepsjonelt med proppene for at de skal være aktuelle.

Så langt har jeg altså funnet disse Sennheiser CXC 700 som ser ut til å oppfylle kravene mine, men tenkte å høre med de eminente forumittene her om erfaringer med dette settet, eller andre sett som tilbyr tilsvarende. :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...