Khaffner Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hei! Fins det en rask og enkel måte å slette flere objekter fra AD? Jeg har en liste over noen titalls datamaskiner som skal slettes fra AD, og vil helst ikke måtte søke opp en og en og slette manuelt slik. De er jevnt fordelt over det hele, så det er ikke bare å ctrl+klikke på alle maskinene. Jeg har prøvd å legge til alle i en gruppe(det er ganske enkelt copy-paste) og slette derfra, men det går ikke. Scripting tør jeg ikke Ingen andre domeneadministratorer her på jobben som har noe tips, hva med dere? Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Det er scripting (cmd/shell, PowerShell eller VBScript) som er løsningen her, enten du tør det eller ikke. Fjerning av objekter i AD kan gjøres fra kommandolinjen med kommandoen "dsrm", men hvis maskinene befinner seg i forskjellige OUer i AD, kan det enkleste faktisk være å kjøre "net"-kommandoen på en domenekontroller: net computer \\maskinnavn /del Har du maskinnavnene i en tekstfil (ett maskinnavn på hver linje), kan det gjøres slik: for /f %a in (tekstfil.txt) do net computer \\%a /del Kommandoen må som nevnt kjøres på en domenekontroller, da "net" forholder seg til lokale kontoobjekter (som på en domenekontroller vil si AD-objekter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå