Gå til innhold

[Løst] RestFB - Esception på mapping med null-values

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage en FaceBook med javabiblioteket restFB for kommunikasjon. Og håper noen her kanskje har brukt dette biblioteket før og kan hjelpe meg.

Problemet er at jeg går en exception når en verdi fra facebook-querien er null. Skal komme med ekesempel:

Har følgende klasse til å holde på informasjonen:

public static class FqlUser {
 @Facebook
 String uid;

@Facebook
 String name;

@Facebook
 int friend_count;
}

Gjør så en spørring mot facebook på følgende måte:

public List<FqlUser> getAllUsers() {
 String query = "SELECT uid, name, friend_count " +
    "FROM user " +
    "WHERE uid IN (" +
	  "SELECT uid2 " +
	  "FROM friend " +
	  "WHERE uid1=me()" +
	 " )";

return facebookClient.executeQuery(query, FqlUser.class);
}

Men enkelte av vennene "mine" (eller mer riktig, brukerens venner) har lagt inn restriksjoner på sin profil så jeg får ikke lov til å hente ut hvor mange venner de har. Disse får da "null" som verdi på friendcount. Noe som gjør at mapperen som følger med biblioteket kommet med følgende feilmelding:

Unable to map JSON to Java. Offending JSON is '{"uid":1346436634,"friend_count":null,"name":"Vennens navn"}

Her ønsker jeg at den i stede for å laste exception og ikke mappe json teksten - så vil jeg at null-verdien skal bli gitt til integeren. Altså at verdien blir null. Forstår gjerne at dette blir ulogisk siden personen ikke har 0 venner - men det er udefinert.

Alternativt en måte hvor jeg kan tillate "friend_count" å bli null. Og senere bare sjekke om den er null eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...