Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den muskelavslappende effekten av benzodiazepiner når man er tilvent

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke brukt benzodiazepiner nå siden Mai (sluttet med det da siden jeg var blitt tilvent), utenom da jeg har fått det akutt hos legevakten mot Dystonia.

Igjen så har nå Dystoniaen jeg lider av blitt verre de siste dagene og jeg tenker å spørre legen min om Rivotril idag.

Men selv om jeg har vært uten benzo i flere måneder nå så har jeg brukt en del alkohol.

Er det da mulig at jeg fortsatt er tilvent til benzo, og om jeg er det, vil jeg da få noen muskelavslappende effekt av Rivotril? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra at du har kommet deg unna benzo. Det er og blir som å pisse i buksa for å holde seg varm ute en kald vinternatt. Hvis du ikke tar tak i problemene som forårsaker dette så er det liten vits å satse på benzo. Benzo er kun symptombehandling som viser at du må ta tak i underliggende problemer.

Muskelspenninger kommer mange ganger av at man føler et beskyttelsesbehov og at man føler deg utrygg over tid, noe som også gir økt stress som påvirker kroppen negativt.

Da er det viktig å oppå den tryggheten ved å gjøre tiltak som er effektive.

Du kan benytte fysikalsk terapi, varmebehandling (som virker muskelavslappende).

Tilskudd av magnesium og kalsium som er viktige i muskulær motorikk i form av avslapping og kontraksjoner.

Det å få fordøyelsen i orden er også viktig. Med det stresset du har vært under så blir næringsopptaket vesentlig svekket fordi kroppen er i en konstant krisetilstand hvor den underprioriterer fordøyelsen din.

Jeg bruker veldig ofte saltsyretilskudd og enzymtilskudd for å sparke igang systemet igjen på klientene. I tillegg til å komponere en fornuftig diett. og legge inn fysisk trening og sette av tid til aktiv avspenning.

Helsekosten har et godt tilskudd som heter "peacefull mind" som er bra for å motvirke stress og få bedre fordøyelse

Du kan også kjøpe produktet fra www.ayurved.no hvis du ikke har en butikk i nærheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...