Gå til innhold

PC-hva trengs...?

Anbefalte innlegg

Ok. Ja er vel i kategori amatør/entusiast når det gjelder foto, så bare det å kjøpe en ekstern skjerm er et stort skritt for meg:) Tror U2412m er bra nok, men tar selvfølgelig en bedre skjerm hvis prisen forsvarer det.

Så jo veldig bra ut den asus skjermen.

Er det noe tilbud på disse skjermene? Har stort sett bare fulgt med på u2412 og den har ligget rund 2000,- lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Fant en heller middelmådig "review" av HP skjermen, så blir nok Ultrasharpen.

Noen som har tips til Tastatur og mus som er bra.

Ser en del som bruker slikt tegnebrett(kanskje ikke det rette navnet) når de redigerer. Noen som har erfaring med dette, gjør det redigeringen mye lettere?

Lenke til kommentar

Har ellers fått brukt ux32vd en del, og må si meg rimelig fornøyd med den. Kjører lightroom 4, elements 11 og premiere som hakka møkk:)

Har satt inn en samsung 830ssd og litt mere ram så det meste skal gå ganske fort.

Var litt mere knot å sette inn ssd enn jeg trodde så har dradd litt ut i tid med kjøp av ekstern skjerm.

Skjermen på ux32vd en er veldig fin å se på. Bra oppløsning og fine farger. Hadde helst sett at den var 15", men har ikke så mye å si når jeg får en ekstern skjerm. De andre alternativene som hadde 15" var den nyeste Zenbooken u500(tror jeg den het) og Macbook retina. Synes disse ble litt i dyreste laget.

Lenke til kommentar

Jevnt over så er det de. HDMI kan støtte høyere oppløsning, men implementeringene er som oftest lagt til Single-Link DVI sin oppløsning og da er 1920 x 1200 max.

Etter min mening er den desidert beste 24'' skjermen for bilderedigering Asus PA246Q. Men den er ikke den billigste - nesten dobbelt pris av Ultrasharp u2412m (1 300 - 1 700 kr) . Dog har den et råbra panel (P-IPS), stort fargerom, 10-bit farge og noen snasne finesser. Testet i hw.no, http://www.hardware....t_pa246q/93980.

Jeg har denne - meget godt fornøyd. Har også Dell U2711 så jeg vet litt hvilket nivå vi skal være på.

Men Ultrasharp u2412m er klart den skjermen som er mest for penga - og på budsjett får du ikke noe bedre. Acer har noen modeller som koster litt mer, trolig har de samme panelet.

Er de sluttet å selge "Asus PA246Q" ? Fant ingen priser på " prisguiden.no". Søkte også på "prisjakt.no" da kom det en butikk opp, men de hadde ikke på lager.

Ser også av prisguiden.no at den har vært nede på 2400,- ,og da er den nok et bra alternativ til u2412m for min del.

Lenke til kommentar

Ser ut som om den har gått ut av sortimentet. Det kan være flere årsaker, f.eks at selve panelet ikke lages lengre (det lages ikke av Asus), at den har solgt dårlig når PA248Q kom på markedet. Enkelte tror at man må ha LED baklys, og vil kjøpe en med LED selv om resten av skjermen er dårligere.

Synd da dette er en meget bra skjerm, men slik er verden i dag. Asus er heller ikke av de som holder modeller på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...