Gå til innhold

Første lærerlønn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg starter i min første lærerjobb denne høsten. I arbeidskontrakten står det at jeg tiltreder fra 1.8.12. Men i realiteten skal jeg ikke møte opp på skolen før den 13., en uke før alle barna kommer til skolen.

Jeg har et 100% årsvikariat som Adjunkt i Oslo kommune.

Det jeg da lurer på er dette med lønn. Jeg har lest litt rundt og det virker som om man får en lønning allerede i august, uten egentlig å ha undervist noe særlig? Jeg har fast månedslønn, Stemmer dette? Kan jeg regne med å få en lønning allerede i august? Prøver å få regnskapet til å gå opp, etter en sommer uten jobb. He-he...

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja då skal du få lønn for heile august, det er ikkje din feil at arbeidsgiver ikkje vil ha deg fysisk på arbeidsplassen før den 13 august.

Enkelte arbeidsplasser bruker dette bevist for å sikre seg at arbeidstakeren takker ja til jobbtilbudet sidan det er større sannsynlegheit for at du takker ja dersom du blir lønna frå dag 1 enn om du ikkje får lønn før om fleire måneder.

Lenke til kommentar

Ja då skal du få lønn for heile august, det er ikkje din feil at arbeidsgiver ikkje vil ha deg fysisk på arbeidsplassen før den 13 august.

Enkelte arbeidsplasser bruker dette bevist for å sikre seg at arbeidstakeren takker ja til jobbtilbudet sidan det er større sannsynlegheit for at du takker ja dersom du blir lønna frå dag 1 enn om du ikkje får lønn før om fleire måneder.

Nei så nydelig! :) Da har jeg plutselig råd til mat, da! Så da kommer lønna sånn i slutten av august da? Ville jo vært rart om jeg måttet vente til slutten av september, når jeg tenker meg ordentlig om!

Lenke til kommentar

Vanligvis så har offentlige arbeidsplasser lønningsdag den 12. Sidan den 12 i august faller på søndag så får du vanligvis utbetalinga den 10 som er ein fredag.

Men eg må ta eit lite forbehold om at du kanskje ikkje ligger inne i lønningslistene heilt endå, det kan derfor være lurt å ringe personal-/lønnsavdelinga for å høyre når du får den fyrste lønninga. Er du maks uheldig så får du lønn for begge månedane i septer som fyrste lønnsutbetaling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis så har offentlige arbeidsplasser lønningsdag den 12. Sidan den 12 i august faller på søndag så får du vanligvis utbetalinga den 10 som er ein fredag.

Men eg må ta eit lite forbehold om at du kanskje ikkje ligger inne i lønningslistene heilt endå, det kan derfor være lurt å ringe personal-/lønnsavdelinga for å høyre når du får den fyrste lønninga. Er du maks uheldig så får du lønn for begge månedane i septer som fyrste lønnsutbetaling.

Ja har blitt lagt inn med både skattekort og kontonr (fylte ut et skjema i mai), så regner med at jeg ligger inne i systemet:) Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Vet begge kommunene jeg har jobbet med blir man betalt måneden etter hva man faktisk har jobbet. Ergo hvis det var i min kommune og jeg begynte 1 august of lønning var den 12. hver mnd ville jeg bli betalt for det jeg jobbet 1-31 august den 12 september. Jeg ville sjekket dette først.

Lenke til kommentar

I dei kommunane som eg har jobba i har eg fått lønn for den samme måneden. Altså at eg har fått etterbetalt for den fyrste halvdelen av måneden og foskuddsbetalt for den siste halvdelen av måneden.

Men det kan godt hende at det finnes kommuner som gjer dette på ein anna måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...