sessteen Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Hei! Jeg har selv eid en Hp ZE 4417EA, men samme problem. Fikk en annen bærbar med amd CPU fordi forhandler ikke hadde flere igjen. Det er bare det at jeg har det samme problem på min Packard Bell E3253 (denne jeg fikk som erstatning). Har vært på service 2 ganger med denne, og blant annet skifta hovedkort siste gang, men lyden er der. Har surra med denne lyden i snart 2 mnd nå. Hp påstod at de aldri hadde hørt om problemet...lurer på det. Nå har jeg pelt maskinen i litt i fra hverande sjøl, og funnet ut at det er cpuen som lager lyden selv. Siden disse AMD cpuene endrer hastighet etter hva man trenger av kraft så må det ha noe med dette å gjøre. Hvordan lyden oppfører seg avhenger av strøminstillingen i kontroll panel. Velger man "max batteri" og bruker kun batteriet er maskinen helt stille, men prosessoren er da kun, og kun på laveste hastighet, rundt 600 mhz et sted. settes den til "alltid på" er det en konstant elektrisk susing, men da er cpuen på maks hastighet hele tiden. Prøver å finne ut om dette kan ha noe med barton kjernen på disse, eller om det er hastighets variasjonen til CPUen som forårsaker denne lyden som høres ut som en kondensator utladning. Siden det er bare omtrent CPUene som er like i disse maskinene, så må det nesten være dette som er cluet. Har vært borti andre maskiner med samme problem også med AMD CPU.... Men jeg skal kjempe videre med dere, og ta disse møkka folka på teknisk support og produsentene... Kommer tlbake om noe nytt dukker opp, og håper dere gjør det samme om dere finner en løsning. MVH SES Lenke til kommentar
sessteen Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Gledelig nyhet! Jeg har nå ved hjelp av det anbefalt programet "speedswitchxp" som ligger som link på en av svarene til dette temaet funnet en løsning på problemet. Det er faktisk AMD prosessoren som lager lyden, og den gjør det fordi det er en feil i bios. Man kan foreløpig rette på dette ved å laste ned "speedswitchxp" og installere dette. Velg så "options" og så "CPU policy" Sett "Allow demotion" og "AllowPromotion" til no på de som står på. Trykk ok. Lyden er borte. De som har Packardbell har det allerede kommet en bios update (1.16 gjelder for E3 serien) som hjelper noen (men ikke alle, inkl. undertegnende) men det er en ny på vei etter det jeg har skjønt på packardbell. De har også hatt samtaler med HP etter at jeg har maset på dem, og det skal komme en bios update for de også om ikke så lenge. Så da er det bare å vente på bios oppdateringene, og imellomtiden kan dere jo bruke speedswitchxp (på eget ansvar) Det beste er vel at produsentene/leverandørene endelig har forstått problemet, og skjønner at de må gjøre noe med de lidene..... Håper dere får nytte av det. Mvh SES Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Når det gjelder den høgfrekvente pipelyden så forsvinner denne helt ved å oppdatere BIOS til (KAM 1.49). Denne finner du ved denne linken. http://h20015.www2.hp.com/en/softwareDownl...getype=software Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Får ikke linken til å virke .. HJELP! Lenke til kommentar
magnarl Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jepp samme her, ingen som vet av andre plasser jeg kan laste ned den? Trenger den sårt :grine: Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software2/CO...4-1/SP25687.exe You're welcome... :-) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har den pc'en... Og er utrolig mye feil med den!(eller jeg har vært uheldig) Vært på reprasjon 3 ganger! Først harddisk, så skjermen...å så at den gikk ned hele tiden... Fikk lagt inn alle driverne på nytt... Men går fortsatt ned... Tror ikke delene i pc'en passer sammen jeg Men når den funker... Så er den konge bra! Synes ikke den støyer så veldig mye akkurat... Har en Packard Bell som er værre. Lenke til kommentar
arevs Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har nettopp byttet inn ze5430 med 4417. Er meir nøgd med denne. Den er heilt fin på støy. Men er det vanleg at det klikker når den går? Det er små klikk, heilt ubetydleg, men ville høyre om det skal vera slik. som ei klokke liksom. Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har samme maskin, det er harddisken som jobber. Lenke til kommentar
33comma Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Heh, strømkontakta på min 4417 er SINNSYKT løs, det har den vært siden et par måneder etter at jeg fikk den, STYR UNNA DENNE MASKINA! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Maskinen har ikke vært i salg på ganske så lenge, så tror nok ikke det er noen fare for at noen skal kjøpe den. Dersom du tar en liten kikk på datoene til de tidligere postene ser du kanskje et hint. Dersom strømkontakten har vært løs så lenge uten at du har gjort noe som forårsaket det, hvorfor har du ikke kontaktet HP support for å få fikset det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå