Gå til innhold

Stasjonær PC til 7K Skal brukes til gaming og videoredigering

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg har tenkt til å investere i en gaming PC. Og det hadde vært bra om jeg hadde fått litt hjelp på veien til å velge den PCen som er best !

Den skal kunne kjøre BF3 og Diablo ganske bra. Også skal den være godt egnet når det kommer til å rendre videoer osv.

Jeg vil helst ha den ferdigbygd (en pakke fra Komplett), men hvis en av dere finner de perfekte komponentene så kan det hende jeg bygger selv.

Tusen takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til videoredigering er det LGA2011 med en 6 kjerne som gjelder - men mye av softwaren (spesielt på hobbynivå) kan bruke gpu til rendering/filtre/effekter, kvaliteten blir ikke like bra som en god softwareencoder, men ofte bra nok til mange. Da spiller det liten rolle hva slags cpu du har, da skjermkortet eller evnt Intel Quicksync vil gjøre jobben mer enn kjapt nok.

Lenke til kommentar

Til videoredigering er det LGA2011 med en 6 kjerne som gjelder - men mye av softwaren (spesielt på hobbynivå) kan bruke gpu til rendering/filtre/effekter, kvaliteten blir ikke like bra som en god softwareencoder, men ofte bra nok til mange. Da spiller det liten rolle hva slags cpu du har, da skjermkortet eller evnt Intel Quicksync vil gjøre jobben mer enn kjapt nok.

Tusen takk for infoen ! Tror du hadde du kan fikse en PC pakke til meg som er godt egnet til spilling og videoredigering ?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en ferdigbygget Komplett PC, så må du nok opp på DENNE - iallefall hvis du har tenkt å spille BF3 seriøst.

Kan du bygge sjøl er det såklart flere muligheter.

burde vel legge med en mekanisk disk om det er video redigering som er fokus, 128GB ssd blir nok fort full når du begynner å filme

Lenke til kommentar

Både

Er billigere på MPX, så ville heller vurdert å handlet det der.

prisen på alle komponentene på dustin er 9.7k, brukte komplett pga listefunksjonen som jeg er mer usikker på hvordan fungerer på dustin.

Samsung ssd er på tilbud hos dustin nå

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en ferdigbygget Komplett PC, så må du nok opp på DENNE - iallefall hvis du har tenkt å spille BF3 seriøst.

Jeg likte den, men må nok ha en sterkere prosessor....

Budsjettet er litt stramt for bruks området. Hvordan spill skal du spille, og hvor langt kan du strekke budsjettet?

Edit: Skrivefeil

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha betraktelig mer CPU ytelse så er LGA2011 det rette valget - da kommer du ikke langt med 7k desverre.

Edit: Og en av 6 kjernene da, I7-3820 er liten vits i LGA2011

Hvor mye må jeg opp til da ?

Jeg likte den, men må nok ha en sterkere prosessor....

Budsjettet er litt stramt for bruks området. Hvordan spill skal du spille, og hvor langt kan du strekke budsjettet?

Edit: Skrivefeil

jeg skal spille helt causally ikke'no competitivt eller noe sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...