Gå til innhold

Noen som har vært borti opennet.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare sendt de noen epost for å høre hva dette koster.

Jeg er i utgangspunktet possitivt til opennet.no men problemet er jeg finner ikke eneste bolig som foreløpig har opennet.no sitt tilbud i hele akershus/oslo som størst sansynlig ville vært mest aktuell.

Som man også ser på http://www.bahnhof.no/ finner man lite hvor man kan få tak i internetlinje selv om prisene ser gode ut sammenlignet med mange andre.

Lenke til kommentar

Okey, jeg vet om parr borretslag som har (etter litt googling), men vet ikke noe om erfaringen dems, har sent dem en mail.

Jeg liker selv også hvordan opennet skal være mtp man kan selv velge div tilbydere.

Grunnen til at jeg lurer er at dem kan levere til borretslaget mitt så har styret bredt meg om å bli med på møtet. :o

Inet med bahnhof funker sikkert bra, men det er mere tvbiten, der bruker dem "snap.tv" hva nå det er.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med iptv om man ikke slipper unna NRK avgift?

Man bruker vel bredbånd uansett om det er webtv eller iptv så sant webtv går er det et bedre valg og man har en pc.

IPTV er ikke et system for å slippe unna NRK avgiften, den må du pent betale så lenge du har en TV.

Det er et system bygget på den kjente protokollen TCP/IP. TV-signalene blir distribuert via Internett i motsetning til tradisjonell TV distribusjon som oftest foregår over coax, parabol eller bakkenett.

IPTV er som regel mer brukervennlig enn diverse webtv løsninger, hvertfall slik ståa er nå.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Brukervennlig kun fordi at Tv2 sumo og Tvnorge ikke har mulighet for 3d og opptak?

Nå har jeg ikke prøvd iptv noe særlig men ut i fra bildene syns jeg PC fremdeles er bedre løsning så sant det hadde finnes en levrandør som kan levere alle kanalene/filmene som går på tv.

Som det er nå er nok blueray formatet best, med tanke på funksjoner.

Men er lite miljø og plassbesparende.

Lenke til kommentar

Brukervennlig kun fordi at Tv2 sumo og Tvnorge ikke har mulighet for 3d og opptak?

Nå har jeg ikke prøvd iptv noe særlig men ut i fra bildene syns jeg PC fremdeles er bedre løsning så sant det hadde finnes en levrandør som kan levere alle kanalene/filmene som går på tv.

Opptak er selvfølgelig viktig. Men ikke minst at du har tilgang på alle tilgjengelige kanaler på ett sted. Med webtv må du ha flere kontoer flere steder, tungvindt med andre ord.

Jeg har heller ikke så mye erfaring med IPTV, bortsett fra homebase (grøss og gru), men håper SnapTV er bedre enn dem :)

Her er forresten brukermanualen til SnapTV.

Hva i all verden har Blu-ray med dette å gjøre?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg har fått litt mer info om SnapTV.

SnapTV tilbyr et stort antall tilleggskanaler som hver enkelt bruker kan abonnere på. Deres TV-løsning er helt unik ved at kunden kan legge inn web-tv, podcast og enkeltkanaler kunden velger selv via dekoderen. Vedlagt en kort presentasjon av SnapTV sin løsning.

De benytter følgende dekodere fra Motorola: VIP1003 og VIP1910.

Brosjyre med litt info.

Opennet - SnapTV.ppt

Og litt om Bahnhof.

Bahnhof er Sveriges største ISP i åpne nett, med mer enn 100.000 tilkoplede kunder. De har foreløpig distribusjon i Norge kun via vårt nett, men vil innen rimelig tid også tilby sine tjenenester via annen tilgjengelig infrastruktur. Vi er veldig tilfreds med å ha dem som leverandør i vårt nett, og opplever at både tjenester, priser og kvalitet er meget bra. Det gjøres oppmerksom på at de priser og tjenester som er synlige på vår web kun er et lite utvalg, i konkrete samtaler med borettslagene/kundene tilbys enda bedre priser og høyere hastigheter (ved kollektive avtaler i borettslag/sameier).

Lenke til kommentar

Ja Pc er ok i mange tilfeller MEN det nytter ikke be ei gammal dame på 80+ om å registrere en konto på tv2, tv3, tvn, osvosv.

Men Uhh... blueray? Hva mener du?

siden du nevner blueray så mener du muligens kvalitet? Webtv er jo ikke akurat bra bitrate på somregel.

@Uderzo: takker så masse for info, jeg var i møtet med styret idag så det kan virke som det blir opennet. Det er endel "avtaler" ol. som må på plass først. Så "me får sjå" hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Jeg håper OpenNet etablerer seg i mitt område, og at styret viser interesse. Hadde vært digg med linje fra Bahnhof :D

200/200, yes please :)

Hadde ikke sakt nei takk til det selv :D

btw. hvor holder du til?

Oslo (St. Hanshaugen) du?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg håper OpenNet etablerer seg i mitt område, og at styret viser interesse. Hadde vært digg med linje fra Bahnhof :D

btw. hvor holder du til?

Rett utenfor Lillestrøm. Jeg har 100 Mbit linje idag på kobber hehe så "trenger" vel egentlig ikke fiber mtp. fart, men siden kobbernettet snart blir koblet ned av telenor så bør vi over på noe nytt.

Har du signet opp på hjemmesiden til opennet?

Vi blir vel +- 150 leiligheter (om jeg husker riktig)

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

btw. hvor holder du til?

Rett utenfor Lillestrøm. Jeg har 100 Mbit linje idag på kobber hehe så "trenger" vel egentlig ikke fiber mtp. fart, men siden kobbernettet snart blir koblet ned av telenor så bør vi over på noe nytt.

Jeg har 120/10 fra GET (HFC) i dag, og jeg klarer meg greit :) Men mer opphastighet hadde vært kjekt, har imidlertidig ikke mye forhåpning at det skjer spesielt mye hos GET på den fronten. Fiber er fremtiden, og mulighetene det gir er endeløse.

Har du signet opp på hjemmesiden til opennet?

Vi blir vel +- 150 leiligheter (om jeg husker riktig)

Ja, det har jeg. Vært i kontakt med dem og de skal kontakte styret i borettslaget for å høre om det er interesse. Jeg tror vi er avhengige av at flere i nabolaget viser interesse, da borettslaget kun består av 42 leiligheter, tviler på at de kommer hit kun for oss ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...