Hexafix Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg vil gjerne leie et lite og billig småbruk for å bo der fast og jeg finner lite på nett. Fint om det er bussforbindelser da jeg ikke kjører bil selv. Beliggenhet spiller liten rolle så lenge det er lav risiko for naturkatastrofer og at det ligger i Norge. Ellers så kan det være aktuelt med hus eller hytte som ligger i utkanten så lenge det er buss eller tog i nærheten. Takker for alle tilbud! Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Prøv http://www.rubrikk.n...e/sm%C3%A5bruk/ Du kan også Google mer. Endret 31. juli 2012 av geco5 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Prøv http://www.rubrikk.n...e/sm%C3%A5bruk/ Du kan også Google mer. Nei, jeg kan ikke google mer. Hvorfor tror du jeg spørr på et forum? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Prøv http://www.rubrikk.n...e/sm%C3%A5bruk/ Du kan også Google mer. Nei, jeg kan ikke google mer. Hvorfor tror du jeg spørr på et forum? Jeg vet ikke hvorfor, du ikke kan Google mer? Det tok meg 2 min. å finne linken jeg sendte til og jeg fant den på Google. Det var mer der! Og på "Rubrikk" var det flere, som annonserte småbruk. Gennerelt så aventeres det lite småbruk. Mange har lyst til det samme som deg av div. grunner. Og noen slike steder "går" via bekjente. Jeg ser at "folk" spør div. forum, uten å sjekke selv. Eller bare at de ikke har sjekket de rette stedene og det er ok. Fant du noe interessant på Rubrikk.no? Endret 1. august 2012 av geco5 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Prøv http://www.rubrikk.n...e/sm%C3%A5bruk/ Du kan også Google mer. Nei, jeg kan ikke google mer. Hvorfor tror du jeg spørr på et forum? Jeg vet ikke hvorfor, du ikke kan Google mer? Det tok meg 2 min. å finne linken jeg sendte til og jeg fant den på Google. Det var mer der! Og på "Rubrikk" var det flere, som annonserte småbruk. Gennerelt så aventeres det lite småbruk. Mange har lyst til det samme som deg av div. grunner. Og noen slike steder "går" via bekjente. Jeg ser at "folk" spør div. forum, uten å sjekke selv. Eller bare at de ikke har sjekket de rette stedene og det er ok. Fant du noe interessant på Rubrikk.no? Igjen, hvorfor tror du at jeg spør på et forum? Det kan faktisk være folk som veit om noe her som ikke blir publisert på nett. Det er de jeg leter etter fordi jeg har sjekka på rubrikk og google osv flere ganger så da vil jeg få fortgang i letingen ved å legge ut forespørsel på et forum. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hvor stort småbruk? Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Hvor stort småbruk? et lite småbruk, så billig som mulig. Skal bare bo der og leve der. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Jeg finner småbruk som er til salgs... ikke mange som er til leie på nett. Jeg skriver i både overskriften og i innlegg at jeg ønsker å leie. Ikke kjøpe. For å være mer konkret så vil jeg at det skal være på østlandet / sørlandet Men ikke Oppland, Buskerud, Østfold, Oslo eller Telemark. Akershus er heller ikke ønskelig. Må gjerne være rimelig avstand til nærmeste by, avsides og gjerne med lisvsløps standard. Jeg vil være eneste person som skal bo der fast. Endret 10. september 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
msparco Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Ligger noen nederst på siden her: http://www.rubrikk.no/leilighet-bolig-til-leie/småbruk/ Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Det er ikke slik at jeg ønsker å bo på et småbruk. Det er slik at jeg ønsker å leie hele småbruket slik at jeg kan arbeide i fred. Jeg vet at det finnes mange gamle småbruk rundt om kring som det ikke bor folk på men her var det kun et småbruk som var til leie. Jeg vil gjerne se på flere og det må vel no greier som norsk småbruks forening eller lignende slik at jeg kan finne folk eller fler småbruk som er til leie. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor bra standard skal det være? Skal du drive jorda så du må ha endel mål? Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Hvor bra standard skal det være? Skal du drive jorda så du må ha endel mål? Nei, jeg skal ikke drive jorda, jeg skal bo på et småbruk for meg selv så jeg får garantert fred og ro. Og slik at jeg ikke trenger å ha naboer så tett innpå meg. Jeg skal jo som sagt bare leie. Jeg trenger jo ikke jobbe som bonde selv om jeg vil bo på et lite småbruk eller en liten gård på landet da. Småbruk og liten gård på landet er det samme. Det trenger bare å være slik at jeg kan bo der hele året. Innlagt toalett er fordel men ikke noe krav. Kunne kanskje gått bra med et gammelt hus på en gård i fra før men da vil jeg at huset skal være i skogkanten. Det skal være avlangt, vedovn, 1 en eller 2 to etasjer og ingen kjeller. Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Nei, jeg skal ikke drive jorda jeg skal bo [...] for meg selv så jeg får garantert fred og ro. Og slik at jeg ikke trenger å ha naboer så tett innpå meg. Innlagt toalett er fordel men ikke noe krav. da vil jeg at huset skal være i skogkanten. Det skal være avlangt, vedovn, 1 en eller 2 to etasjer og ingen kjeller. Det høres da VIRKELIG ut som du beskriver en hytte... Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Nei, jeg skal ikke drive jorda jeg skal bo [...] for meg selv så jeg får garantert fred og ro. Og slik at jeg ikke trenger å ha naboer så tett innpå meg. Innlagt toalett er fordel men ikke noe krav. da vil jeg at huset skal være i skogkanten. Det skal være avlangt, vedovn, 1 en eller 2 to etasjer og ingen kjeller. Det høres da VIRKELIG ut som du beskriver en hytte... Jo, det kan godt være en hytte men de fleste hytter er ikke godkjent for at det kan bo folk der fast. Det er også ofte slik at en vanlig hytte ligger alt for langt unna generell sivilisasjon. Jeg vil helst at det skal være gode kollektivforbindelser slik at jeg lett kan reise ut på eventuelt arbeid, butikk, venner osv. Jeg vil også at folk som ikke har bil skal kunne besøke meg. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Du har fått mange tips og linker her, men dette er vel ikke rette kanalen for å komme i kontakt med utleiere. Du har jo klare kriterier for hva du ønsker å leie, anbefaler deg å legge inn en "ønskes leid" annonse på Finn.no. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Hm, TS vil leie avsidesliggende småbruk alene men skal ikke drive det, vil jobbe i fred og ikke bli forstyrret av naboer. Hvorfor tenker jeg på ABB med en gang? Men jeg er vel kanskje ikke den rette til å tenke slik siden jeg bor alene på et småbruk som jeg ikke driver, har 4 km til nærmeste nabo, vei med låst bom 3,5 km fra huset osv. Du får ha lykke til med jakten på det gode liv i skogen Et lite tips helt til slutt. Småbruk går ofte under næringseiendommer på finn.no. Endret 18. september 2012 av Dromle 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Hm, TS vil leie avsidesliggende småbruk alene men skal ikke drive det, vil jobbe i fred og ikke bli forstyrret av naboer. Hvorfor tenker jeg på ABB med en gang? Men jeg er vel kanskje ikke den rette til å tenke slik siden jeg bor alene på et småbruk som jeg ikke driver, har 4 km til nærmeste nabo, vei med låst bom 3,5 km fra huset osv. Du får ha lykke til med jakten på det gode liv i skogen Et lite tips helt til slutt. Småbruk går ofte under næringseiendommer på finn.no. Det er alternativet til hytte. Jeg er ingen ABB men jeg har et stort behov for å få fred og ro når jeg selv trenger det. Alternativet kunne være en hytte men de ligger som regel altfor langt ute i ødemarka og det er ikke ofte de er godkjent som helårsbolig. Derfor ser jeg etter småbruk. Jeg er også en svært pragmatisk person så det ville være fint med litt plass å boltre seg på uten å ta hensyn til naboer, barn og andre personer. Da skal jeg sjekke næringseiendommer da. Jeg vet jo forøvrig at det er veldig mange tomme småbruk i Norge etter at folk slutta å drive småbruk på 90 tallet. Da var flere år hvor det ble nedlagt flere småbruk hver eneste uke og like mange ble fraflyttet slik at det er / var tusenvis av ubebodde småbruk i Norge. Men jeg vet ikke helt hvordan det er nå fordi det har vært kampanjer slik at europeere som ønsket det kunne komme til Norge for å bo på småbruk. Det var mest fordi at dem ikke skulle stå tomme og norske småbruk er svært attraktive for folk fra sentral Europa. Jeg vet forøvrig at det er eller var svært mange idylliske småbruk og bygdehus i sverige med rimelig avstand fra riksgrensa til salgs for et par tre hundretusen og jeg ville ikke hatt problemer med å bo i sverige heller. Tror nok jeg ville fått det bedre i Sverige fordi jeg hater Norge på flere måter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå