fa2001 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg kikka litt i Desktop tråden og så noen terminalvinduer som var halvveis "gjennomsiktige" der teksten står... Kunne trenge noe sånt - eller hvertfall svart bakgrunn, for å se alle meldingene i irc. Hvordan skifter man bakgrunn i xterm? Eller er det en spesiell wm man må ha? Lenke til kommentar
chop Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Prøv deg med Eterm. Passer btw meget godt med Enlightenment www.eterm.org Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Personlig bruker jeg aterm. aterm -ls -fn 6x13 -sl 40 -fg white -tr -trsb -sr +sb -sh 30 Gir et ganske fint resultat. Øker du tallet etter -sh blir den mer transparent om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
foolish Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Tror ikke xterm har transparent. Men omtrent alle andre terminaler har det. I gnome-terminal konsole og eterm setter du gjennomsiktig i menyene, i aterm skriver du en linje som den over for å starte terminalen. Som alltid er valgmulighetene mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå