CrispyBlowfish Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 En ting jeg har sett på en del for tiden er Viltkamera, og sett på bilder av forskjellige dyr på bilder tatt via viltkamera. Og jeg syntes det er sykt morro å se på bilder av natur/dyr ! og elgen som er mitt favoritt dyr å se (som jeg bare har sett 1 gang dessverre). Da lurer jeg på... Er det veldig mye styr med et viltkamera? må du sjekke kameraet hver eneste dag? noe spesielt når det regner? er det mye styr i det hele tatt? for jeg reiser en del i helgene :o Også lurer jeg på om noen kjenner til en fin skog i fredrikstad hvor det er en del elg, og dyr å se.. hadde hjulpet utrolig mye! Takk for svar, Robin Lenke til kommentar
settings Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 mye elg i ullerøy, egentlig i alle skogene litt ut fra byen. bare ta deg en tur i skogen, se etter avføring og spor. har ingen spessiell kjennskap til viltkamera. Lenke til kommentar
CrispyBlowfish Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 mye elg i ullerøy, egentlig i alle skogene litt ut fra byen. bare ta deg en tur i skogen, se etter avføring og spor. har ingen spessiell kjennskap til viltkamera. Er en skog like ved der jeg bor, og det er nesten alltid Rådyr på jordet der.. men er usikker på om det er Elg der.. men får se Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Tja, mye styr? Det spørs hvor godt batteri du har. Vet om kamera som holder i hvert fall over én måned. Hvis du i tillegg kjøper et kamera som tåler bra med vann, er det lite du trenger å bry deg om. Det kan være lurt å bygge et lite "kamerahus" for å hindre at det kommer så mye vann. Så nei, du trenger ikke å sjekke det hver dag - på langt nær. Så nei, jeg vil ikke si at det er så mye stress. Lenke til kommentar
CrispyBlowfish Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Tja, mye styr? Det spørs hvor godt batteri du har. Vet om kamera som holder i hvert fall over én måned. Hvis du i tillegg kjøper et kamera som tåler bra med vann, er det lite du trenger å bry deg om. Det kan være lurt å bygge et lite "kamerahus" for å hindre at det kommer så mye vann. Så nei, du trenger ikke å sjekke det hver dag - på langt nær. Så nei, jeg vil ikke si at det er så mye stress. Så bra! da kan det hende jeg får kjøpt ett kamera! men må vite om det er noe bra skog i Fredrikstad :x (jeg bor ved selbak, sellebakk eller hvordan du vil skrive det For da kan jeg bare gå dit og ikke trenger å gå så himla langt.. latskap hehe Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Vel, med mindre du kjenner noen som bor der - så er det jo kun en måte å finne det ut på? Ta turen ut, sett gjerne opp kameraet ved stier som dyrene har gått på. Hjortevilt er late dyr, og er glade i stier. Se etter spor, møkk og lignende. Vær forsiktig slik at du ikke havner mellom ku og kalv. Lenke til kommentar
Rolf Hult Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Finnes mye bra viltkamera der ute nå. De er værbestandig og bygget for å stå utendørs Kan være nyttig å skjære til et lite ekstra "værskjold" som ekstra beskyttelse uansett. Typisk for disse er 12Mp foto, HD video og mange sender deg bildene umiddelbart via e-post eller MMS/SMS. koster ikke skjorta heller... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Typisk for disse er 12Mp foto, HD video og mange sender deg bildene umiddelbart via e-post eller MMS/SMS. koster ikke skjorta heller... Må vel koste litt om det skal sende deg via epost \ mms? Datatrafikk er vel dyrt (Om du vil ha nogenlunde grei bildekvalitet). Så fremt man ikke kjøper et eget abb med ubegrenset trafikk da.. Er vel skjeldent at det er god dekkning på heia uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå