hvakrg Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Sliter med å legge til en 3TB disk til filserveren min i Computer Manager vil Windows dele den opp i to partisjoner en på 2TB og en på 0.7TB, har søkt litt rundt og funnet ut at dette har med Advanced format å gjøre, men jeg finner ingen løsning på problemet. Fant denne sida, men ifølge denne skal det ikke være noe problem med Windows 7 og derfor heller ikke med WHS 2k11. http://www.wdc.com/advformat Så er det noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Har du initialisert disken som GPT? MBR kan bare bruke 2TB. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Nei, så det er bare det som er problemet? Takk skal du ha. Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Hei. Jeg har ikke hatt 3 TB Disker selv så jeg kan ikke si dette med sikkerhet, men det er mulig at du får delt den opp på en folkelig måte med Parted Magic LiveCD`en. Vet ikke om du kanskje må initialisere disken uannsett. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Takk,. GPT fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå