Gå til innhold

[Løst] 2*5850 eller 1*7870?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får kjøpe enda ett 5850 av en venn for 500, men burde jeg heller kjøpe ett 7870 eller 7850? Har lest endel steder at det er anbefalt med ett kort da det fort blir mye styr med crossfire. Noe annet som burde tas i betraktning er at dersom jeg kjører crossfire kommer den ene pci express 2.0 porten til og kjøre i x4 modus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han kan kanskje la meg gjøre det, men han skal ikke ha nytt før i september, og komplett har nå salg på 7870 (ukens tilbud), så må nesten bestemme meg litt fort.

du får nok solgt det hvis prisen er ok :) men som du sier så blir det fort 1500,- og ikke sikkert du merker så stor forskjell.

leste litt på hwcompare.com og det så ut som at det var rundt 50% forskjell på mye mellom 5850 og 7870.

Lenke til kommentar

Tror nok forskjellen er mere enn det, 5850 yter ca som 6850. 6850 icf yter som et gtx 580 som igjenn er tilnermet likt 7870. 7870 har igjenn mye bedre shaderpreformance, + dx11 og får stadige driveroppdateringer

mye ca tall her, men vil tro du nesten dobbler ytelsen ved en oppgradering. tilbudet hos Komplett er også veldig bra. jeg hadde slått til med en gang :D hvilken oppløsning har du på skjermen? 1920x1200 ??

perfrel.gif

Lenke til kommentar

Har lagt ut 5850 kortet mitt for salg nå. http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/26251 Men det er fortsatt lov og komme med innspill på hva man anbefaler :)

Tror nok forskjellen er mere enn det, 5850 yter ca som 6850. 6850 icf yter som et gtx 580 som igjenn er tilnermet likt 7870. 7870 har igjenn mye bedre shaderpreformance, + dx11 og får stadige driveroppdateringer

mye ca tall her, men vil tro du nesten dobbler ytelsen ved en oppgradering. tilbudet hos Komplett er også veldig bra. jeg hadde slått til med en gang :D hvilken oppløsning har du på skjermen? 1920x1200 ??

perfrel.gif

Har 1920*1080 oppløsning
Lenke til kommentar

CrossfireX i 16x/4x-kombo fungerer svært dårlig, i enkelte tilfeller verre enn standard.

Siden alle CFX/SLI-løsninger fungerer med alternate Frame Rendering vil målt framerate være en dårlig indikator på opplevd ytelse, multipliser framerate til CFX-løsninger med 0.7 eller 0.8 for en bedre idé om hvordan ting vil oppleves.

CFX/SLI vil kreve mer CPU-ytelse.

CFX/SLI vil ikke alltid tillate deg å øke innstillingene i spill siden mengden allokerbart VRAM ikke vil økes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

CrossfireX i 16x/4x-kombo fungerer svært dårlig, i enkelte tilfeller verre enn standard.

Siden alle CFX/SLI-løsninger fungerer med alternate Frame Rendering vil målt framerate være en dårlig indikator på opplevd ytelse, multipliser framerate til CFX-løsninger med 0.7 eller 0.8 for en bedre idé om hvordan ting vil oppleves.

CFX/SLI vil kreve mer CPU-ytelse.

CFX/SLI vil ikke alltid tillate deg å øke innstillingene i spill siden mengden allokerbart VRAM ikke vil økes.

ok, da tror jeg ikke jeg vil gå for cf, men kjøper meg heller helt nytt.
Lenke til kommentar

Du kan jo få en fin boost på ytelsen hvis du overklokker kortet. På HD 5850 er det spesielt mye og hente. Overklokk det hvert fall i hjel før du kjøper nytt kort. :p

ja, har prøvd og overklokke det, men det har blitt utrolig ustabilt etterpå, kan hende jeg har klokka for høyt på minnet da.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...