Bykatt Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Augustfest 2012 - Bykatt - Kameraet skal med Bruker: Bykatt Deltagernivå: Pingle Utstyr: Det jeg har med av fotoutstyr i vesken Utfordring: I det siste har selv mitt lille speilløse kamera blitt liggende hjemme i skapet. Sånn blir det lite bilder av. Augustfesten min skal brukes til å få en naturlig fast plass til kameraet i vesken min igjen, samt å få tatt noen bilder på min vei også, da. Tilleggsutfordring: Tenker det holder med hovedutfordringen, jeg. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 1. Innpakket Når man har med seg kamera ut på tur, kan man ta bilde av sånne "innpakkede" hus. Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO100, f/5.6, 1/500s. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Fin komposisjon, og flotte kontraster... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Likte også sort-hvitt-konverteringen. Flott dokumentering av disse supermoderne bygningene som spretter opp i Oslo for tiden Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Fin komposisjon, og flotte kontraster... Takk. Likte også sort-hvitt-konverteringen. Flott dokumentering av disse supermoderne bygningene som spretter opp i Oslo for tiden Morsomt at man ser så mye forskjellige på samme fototur! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 2. Bare i Belgia Vært i Brussel i dag, og tok med kamera. Skulle egentlig vise et tradisjonelt bilde av oppskrytte Manneken Pis, men fant en annen belgier integrert i bybildet i stedet som jeg likte mye bedre. Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO100, f/5, 1/500s. 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Fint utsnitt og flotte farge-kombinasjoner. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jøss! Trodde det var en trapp med pappfigurer på ved første øyekast! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Fint utsnitt og flotte farge-kombinasjoner. Det ga seg egentlig selv, med veggmaleriet. Virkelig fint, og passet bra inn i omgivelsene også. Jøss! Trodde det var en trapp med pappfigurer på ved første øyekast! 3. Utsikt Over til noe helt annet, norsk natur. Blir vanligvis lite naturfoto og mer asfaltjungel for min del. Sony NEX 5N med Sony E 16mm f/2.8 på ISO100, f/5.6, 1/1250s. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Riktig flott panorama det der.... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Riktig flott panorama det der.... Takk-takk. 4. Skip o'hoi Båtliv i dag, i vekslende vær mellom sol og regnbyger. Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO100, f/5.6, 1/400s. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Båtliv-bildet ble et skikkelig blinkskudd! Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 #2 og 4 skiller seg ut som foreløpige favoritter, god variasjon er det i motivtyper også Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Båtliv-bildet ble et skikkelig blinkskudd! Takk, synes selv lyset var ganske flott da bildet ble tatt. #2 og 4 skiller seg ut som foreløpige favoritter, god variasjon er det i motivtyper også Takk. Har ikke helt noen spesiell stil, derav variasjon i motiv og stil. 5. Selma Statue av Selma Lagerlöf i idylliske omgivelser, tatt i løpet av de 5 minuttene det var sol og oppholdsvær. Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO100, f/6.3, 1/160s. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Fin stemning i Selma-bildet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Tintin og kaptein Haddock er da mer interessant en Manneken Pis. Vet du har han har en søster i byen? Liker godt de truende skyene den 4. Ps. Tydelig at du stadig er ute på tur Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Flott bilder katt, likte utsikt meget godt, fikk lyst å dra på en en fjelltur uttfør trondheim nå for å ta bilder hvist man finner fram hehe. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 Fin stemning i Selma-bildet Takk. Tintin og kaptein Haddock er da mer interessant en Manneken Pis. Vet du har han har en søster i byen? Liker godt de truende skyene den 4. Ps. Tydelig at du stadig er ute på tur Visste ikke at det finnes et søsterbilde, nei. Og nå er det slutt med å dra så mye på tur! Flott bilder katt, likte utsikt meget godt, fikk lyst å dra på en en fjelltur uttfør trondheim nå for å ta bilder hvist man finner fram hehe. Takk. Utsiktsbildet ble tatt på Østlandet. Skal ikke så langt unna Oslo før en finner skikkelig naturskjønne omgivelser. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. august 2012 Forfatter Del Skrevet 11. august 2012 6. Øya På bakgrunn av været tidligere i sommer, har Øya-folket vært utrolig heldig med været. Nestsiste år med fantastisk beliggenhet rett ved Oslo sentrum. Greit å ta med kameraet inn også, så lenge det ikke var speilrefleks. Sony NEX 5N med Sony E 16mm f/2.8 på ISO100, f/4, 1/400s. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Stilig bilde - lurer på når det vil være mulig å ta et bilde i den retningen uten å fa med seg en skog av kraner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå