Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med .exe filer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har windows på en ssd og alt ble lagret på den.

så jeg kopierte programfiler og programfiler(x86) over til den ander harddisken som er større. Så gikk jeg inn i regedit for å endre windows sånn at windows brukte programfilene i den storre harddisken.

Men jeg var så dum at når jeg skulle endre programfiler og prografiler(x86) til å kjøre fra den storre HDD'en så skulle jeg skrivd D:\ men skrev E:\

Så nå kan jeg ikke åpne .exe filer, og regedit er en exe fil, jeg kan heller ikke åpne systemgjennoppretning. Må jeg reinstallere windows??

Men jeg har ikke win7 på CD bestillte det ferdig innstalert på PC'en..

Så håper på gode svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går hit og laster ned for .exe (7de linje på venstre side i blå tabellen der) så får du en register fil som du kan høyreklikke på og velge "Merge" (Vil tro det blir noe sånt som "Slå sammen" på norsk)

Dette er en fix som er blitt linket til fra microsoft sitt eget support forum så man skulle vel tro det var en godkjent side, men jeg sier likevel det at hvs du ikke stoler på siden så laster du ikke ned den register fiksen der...

Edit: du har også denne som jeg såvidt også tror er relativt pålitelig

Endret av hinough
Lenke til kommentar

Får bare opp dette når jeg skal kjøre den .reg filen: Finner ikke C:+Users\Ola+Desktop\exe_fix_w7.reg.

Skal vel ikke kjøre den som i dobbeltklikke på den såvidt jeg leste...

Du skal høyreklikke på den og velge Merge eller Slå sammen, men da får jeg bare ta en søkerunde til da hvis den ikke fungerte

Lenke til kommentar

Ok da funker det vel ikke så bra som det sto at det gjorde da :p

HER har du ihvertfall en microsoft support side som omhandler ditt problem. Vil tro at hvis du bruker IE å åpner den linken med så kan du kjøre en auto fix på siden der

Endret av hinough
Lenke til kommentar

ok... vel det er ingen generelle rettelser på dette og de jeg finner innebærer regedit som du ikke får opp...

Kan jo da komme med et forslag

Når du åpner regedit så bruker du bare Kjør (Win+R) og skriver regedit?

Hvis så kunne du f.eks gått til C:\windows\sytem32\ og startet Regedit.exe fra der?

Vil tro at det er enten å få opp igjen regedit for å gjør om igjen på det du gjorde for å få til dette eller få tak i en windows disk for å kjøre reparasjon som blir løsningen på dette..

Edit: Evnt så kan du laste ned noe slikt som f.eks Hirens Boot Disc og bruke en av registry editorene fra den plata. Lastes ned her

Endret av hinough
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...