salms Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Hei! Eldstejenta vår på 12 har et Sony DSLR a300 kamera som hun elsker å ta bilder med. Nå har skjermen på dette kameraet streiket, og jeg ser på diverse løsninger på å få byttet selve displayet og finner ut at dette bør kunne la seg ordne.. Men jeg lurer litt på noen ting, så jeg ramser opp: 1 - Hvordan finner jeg ut om jeg skal ha Sony sitt eget display eller om jeg skal ha AUO-displayet? (Det står Sony under displayet, men det regner jeg vel med det gjør på alle versjonene). 2 - Jeg så på en video på youtube av en fyr som bytta dette displayet, men det så ikke ut som at han hadde display med tilt.. Ble disse kameraene levert både med og uten tilt, eller har alle tilt? Om de ble levert med begge deler, er det lettere å bytte på de som har tilt?(Dette som jenta vår har har vertfall tilt). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Det hadde vært fint med noen linker så vi slipper og lete på youtub etc. for og få en fullstendig forståelse, de diy-videoene jeg har sett er for mange modeller. selve displayet er ikke justerbar, det er rammen rundt som man kan justere. Ellers så kjøper man displayer på eBay. Edit: denne videoen forklarer veldig godt, samt at musikken er levelig http://www.youtube.com/watch?v=TGWUNiMz0R0 Endret 30. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
salms Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Ah, sorry at jeg glemte linker. Men det var faktisk den videoen du la inn som jeg tenkte på tror jeg. Men dette kameraet er levert med skjerm fra både AUO og Sony, så jeg lurte litt på hvilken av de to jeg skulle ha.. Edit: Kunne jo ikke vært samme filmen, ettersom den første jeg så var uten flip-skjerm.. Så takk for riktig link! Endret 30. juli 2012 av salms Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 alle skjermene som Nautica linket til på Ebay ser ut til å kunne brukes, så rull en terning eller ta den som er billigst 1 Lenke til kommentar
salms Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Grunnen til at jeg tror det er forskjell på skjermene er at på den ene selgeren på ebay så står det at om kameraet ikke har AUO-skjerm men Sony-skjerm så måtte jeg bestille et annet produkt.. Greit nok de er billige nok til at en kan kjøpe en av hver og prøve/feile, men det beste er å bare prøve den ene fordi man vet at den er riktig. Endret 30. juli 2012 av salms Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Før du ruller terningen så sjekk seriøsiteten, hvis du ikke liker å leve farlig da Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Grunnen til at jeg tror det er forskjell på skjermene. Kan ikke hjelpe deg der, det finnes helt sikker noe informasjon angående det på WWW. Please choose the corresponding type of screen according to the winding displacement of camera screen. Lenke til kommentar
salms Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Demonterte skjermen på det nå nettopp, og det eneste jeg klarer å finne ut av er at ene typen skjerm har rett kant på kabelen sin, som dette. Mens den andre typen har en litt mer kronglete fasong på kabelen sin, som dette.. Men er dette alt jeg trenger å vite? Ser jo sånn ut, for alle displayene med AUO-skjerm har krøllete kabel mens sony sine har rett kabel(ref ebay-linkene AUO og SONY). Kabelen på vårt kamera ser ut til å ha rett kabel, altså blir jeg å bestille en Sony-type.. Det er vel ikke å kaste terningen helt vilt, er det vel? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) winding displacement = kabel utførelse, så jeg tror du har rett i dine antagelser. Endret 1. august 2012 av Nautica 1 Lenke til kommentar
salms Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Får igjen takke Nautica for litt spark i riktig retning her. Byttet akkurat skjerm på kameraet, det tok meg ca 4min og det fungerer nå perfekt! 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Ikke ofte jeg får sjansen til hjelpe Sonyfolka, bra det fungerte Lenke til kommentar
salms Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Hehe, nå er ikke jeg fra "sonyfolket" da, både jeg og frøkna har Nikon speilrefleks, men eldstejenta her ønska seg speilrefleks og så fikk hun dette av tanta si. Kameraet funka jo, men skjermen var konka og de gadd ikke koste på reparasjon. Nå kosta skjermen meg 300,- sånn ca, og jobben var veldig lett og kjapp, så det var det verdt. Endret 19. august 2012 av salms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå