Fryth Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Tenkte å poste her om Wii-en min før den går på dynga. Om all modifiserings-snakk er totalforbud får dere lukke emnet, men så det var et par tråder som omhandlet dette med garanti ved mod og bla bla. Til saken! I fjor kjøpte jeg meg en brukt Wii i Spania bare for gøy og pga pris. Jeg tenkte det var veldig lurt å mikse og trikse litt med tanke på softmod osv, men ville ikke tukle med det fysiske, ettersom det føles mer ødeleggende. Nå har det seg slik at etter en ukes tid etter jeg fikk den, og softmod'a den, eller hva man kaller slikt, så sluttet den å fungere. Den kjørte alt helt fint i et par dager til en ukes tid, og så ville den ikke slå seg på lenger. Den lyser blått ved cd-romet hvis jeg prøver å slå den på. Er det noe håp? Leste litt rundt om at det kunne være cd-leseren som var istykker osv osv, men så har ikke jeg tuklet med den heller. (Ikke at en viss spansk en ikke kan ha mikset og trikset - hva vet vel jeg.) Men hvis noen har noen ideer, så spytt ut. Er så kjedelig å la den ligge og råtne hvis den kan fikses med enkle grep. Finnes det noen "factory reset" på de? ..........uten å ha den på? xD Hehe. Takk for de som gidder å lese og evt svare EDIT: Rettskrivning er en kunst. EDIT2: Plugget den i nå igjen, og nå slår den seg på, vifta går osv, men det lyser ikke blått som det gjorde før. Den slår seg på, men er verken bilde, lyd, noe som helst. Den bare... Er på Endret 30. juli 2012 av Fryth Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 1. Skan kvittering 2. Send mail til Norske Nintendo og spør hvor du skal sende den inn til garanti, kvittering som vedlegg 3. Send bare Wiien, med kopi av kvittering og Epost til hvor nå enn de sier du skal sende den(men husk at det skal være en sporbar pakke) Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 1. Skan kvittering 2. Send mail til Norske Nintendo og spør hvor du skal sende den inn til garanti, kvittering som vedlegg 3. Send bare Wiien, med kopi av kvittering og Epost til hvor nå enn de sier du skal sende den(men husk at det skal være en sporbar pakke) Sååååå.. Softmod bryter ikke garanti/reklamasjon? Blir de ikke gretne hvis de finner diverse programmer? Evt hvor lenge gjelder garantien dems? Den er jo kjøpt i Spania, og er brukt. Kan jeg datofeste når den ble kjøpt ny? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Softmod bryter ikke Norsk garanti i såfall. Den burde heller ikke bryte Europeisk garanti. Vis de nekter så utfører de et lovbrudd. Edit: Europeisk garanti er på 2 år, og du får det til å høres ut som den er halvåret gammel. Dato skal stå på kvittering. Vis ikke, så kan du fortsette sende inn mail til Nintendo, og du kan kanskje sende en engelsk mail til kjeden som du kjøpte den fra. Endret 5. august 2012 av del_diablo Lenke til kommentar
Tuxedo Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 http://wiibrew.org/wiki/Brick Kanskje dette hjelper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå