santonse Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Hei, jeg har sittet noen dager og trålet diverse nettsider og forum da jeg skal gå til innkjøp av ny tv, men det er jo en latterlig jungel der ute.. derfor håper jeg noen selvoppnevnte/ oppnevnte eksperter hadde forbarmet seg over meg og hjulpet meg litt.. mine krav til tv: 1. 47-60" 2. 3d støtte 3. smart-tv (trenger vel det for å ha dnla mulighet?) 4. maks 10 000 tv'en vil hovedsakelig bli brukt til tv-titting, men noen få timer i uken med spilling blir det nok, men ikke så mye at det er utslagsgivende på tv valg. jeg kommer også til å bruke tv'en til film-titting, da via rasperry-pi, altså burde den være ok til databruk.. slik jeg ser det er det ikke viktig om det er led eller plasma...tror jeg da håper noen gidder hjelpe meg litt.. Mvh Stian Antonsen Lenke til kommentar
santonse Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 Hmm..ingen som kan hjelpe en stakkars i nød? :-) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Samsung tver er ganske grei (har et par selv), litt skygge rundt spillere på fotballbanen under dårlige lysforhold, men ordner man med litt kalibering av tven. Generelt sett fornøyd (har 2011 modellene, 2012 skal være bedre). Jeg har raspberry pi selv, men har ikke brukt for den lenger, til samsung tvene kom PLEX app for 2 uker siden ca, er helt genialt og alt går fort. Nesten ingen buffering av 1080p og 720p mkv matriale, pluss man får opp full informasjon om serier/filmer etc etc. Så jeg må finne noe annet å bruke pi til Jeg har D6515 (eller hva det nå en het) fjorårets 46" LED modell , kostet da 15,000kr, nå får man den til rundt 8000 mener jeg (husker ikke på om det var min modell eller den nye). LG har noen veldig fine tver, men jeg må være så ærlig å si at når jeg skulle kjøpe meg ny tv forrige uke og skulle bruke 20,000kr så valgte jeg en ny Samsung istedenfor LG , og en stor grunn var den PLEX appen (LG har en også men er mye dårligere). Lenke til kommentar
santonse Skrevet 1. august 2012 Forfatter Del Skrevet 1. august 2012 hmm.. plex er ikke dumt nei. har brukt det selv endel, dog ikke som egen app på tv. jeg har mer og mer tenkt at jeg strekker meg mot plasma, dog er jeg enda ikke sikker på om jeg egentlig trenger 3d og smart tv, eneste jeg MÅ ha er DNLA (utrolig kjekt å vise frem ting jeg har på telefonen) når jeg satte 3d og smart tv som krav var det fordi jeg tenkte at jeg kunne like gjerne kjøpe ett tv med alle funksjoner, men ærlig talt, hvor mye kommer jeg egentlig å bruke det? særlig siden jeg kommer til å koble pi på tv, da forsvinner jo egentlig kravet om å ha nettverk på tv også.... hmm.. med disse kravene burde jeg klare godt under 10 000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå