Gå til innhold

Oppgradering av farfar sin PC

Anbefalte innlegg

Heisann.

Bestefaren min har en PC som begynner å slite med å henge med i svingene.

Jeg har ikke noe info om spesifikasjoner, men jeg vet at den kjører Vista og er 3-4 år gammel. Maskinen brukes til surfing og Skype, og andre dagligdagse oppgaver.

Det jeg tenker, er å kjøpe en SSD, samt Windows 7.

Hvordan er det med bytte av kabinett når det gjelder PCer som er kjøpt ferdigbygd? Kan det by på problemer? Vurderer dette.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit å nevne hvilket merke?

Dell, Acer, HP/Compaq kan ofte bruke spessielle hovedkort og strømforsyninger i enkelte tilfeller så da sliter man litt å bytte kabinett også er det lite vits i med tanke på ytelsen.

Så sant denne er maks 4 år gammel burde sata port finnes så jeg ville vurdert samsung 830 128 GB og heller flyttet den i ny pc når behovet melder seg. Sjekk at du finner AHCI i bios ellers virker ikke Trim.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

En 3 - 4 år gammel maskin burde faktisk ikke ha problemer med denne typen oppgaver. Men etter 3 - 4 år kan de ha blitt samlet en del rusk.

Windows 7 og en SSD er akseptable oppgraderinger - men vurder også mer minne. Å bytte kabinett på en ferdigbygd PC ser jeg liten hensikt i - såpass mye bry at da kan man like gjerne skifte ut det meste.

Lenke til kommentar

Når maskinen begynner å bli såpass gammel, vil jeg gå så langt som å si at man bør vurdere å kjøpe ny. Prisene synker, med enkelte unntak, hele tiden, og man får mye for lite penger.

Det første du bør prøve, om du ikke allerede har gjort det, er likevel å reinstallere Windows og rense maskinen for støv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...