Angus McChristian Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Hei, Tenkte å kjøpe en ferdigbygget stasjonær pc og har følgt trådene de siste ukene (7-9k). Det jeg ser for meg nå er Komplett.no sin i20 til 8.995 eller CDON.no sin Thor eindride for 8.490. Sistnevnte har blitt linket til veldig ofte har jeg lagt merke til og det virker som et veldig bra kjøp. Jeg prøvde å bestille denne, men jeg fikk ikke lov å bestille med faktura. Ønsker ikke å "reservere" og betale og så får jeg ikke levert pcen på flere måneder. Er det noen som har bestillt denne pcen og faktisk fått den de siste månedene? Så, komplett sin i20. Er dette et godt/greit kjøp til 9k? Jeg liker kabinettet, men utover det syns jeg bare specsene så greie ut. Ser på komplett blir det dyrt med en gang du endrer på noe. Takk til dere som gidder å bruke tid på oss noobs :-) i20: http://www.komplett.....aspx?sku=10610 Thor: http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830516 ps. Pcen skal brukes mest til spilling. (hon, andre nye spill) + muligens streaming og litt amatørredigering av film. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Thor er nok en del bedre kjøp, i tillegg har cdon gratis frakt i løp av denne dagen. Med mindre du vil bygge selv så er nok Thor den mest anbefalte. Så hadde Thor bare hatt en Samsung 830 128 GB SSD disk ville den vært helt kanon. Nå vet jeg ikke hvordan kjøler denne leveres med men vil nok anta det intel standard kjøler og hovedkortet er neppe det beste, samt kabinettet kunne vært større men skal man først kjøpe ferdig pc så er nok cdon bedre. Endret 30. juli 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Angus McChristian Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Thor er nok en del bedre kjøp, i tillegg har cdon gratis frakt i løp av denne dagen. Med mindre du vil bygge selv så er nok Thor den mest anbefalte. Så hadde Thor bare hatt en Samsung 830 128 GB SSD disk ville den vært helt kanon. Nå vet jeg ikke hvordan kjøler denne leveres med men vil nok anta det intel standard kjøler og hovedkortet er neppe det beste, samt kabinettet kunne vært større men skal man først kjøpe ferdig pc så er nok cdon bedre. Det får bare være med den frie frakten. Hvis de bruker lang tid på levering er jeg ikke videre interessert uansett. Fint hvis noen som faktisk har mottatt eller hørt om noen som har fått denne levert kunne bekrefte at de faktisk får denne levert innen rimelig tid. Hvis noe høres for godt ut til å være sant - og så videre.. Hva med i20´en hos Komplett? Er den vesentlig dårligere på alle punkter, eller bare grafikkkortet? Og er grafikkkortet tilstrekkelig for spill som BF el.? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Har lurt på det samme, ser mange anbefaler/linker til Thor maskinene, men jeg tør ikke helt anbefale det inntill jeg hører om noen som faktisk har mottatt det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Det er skjermkortet som er svakt og skal man først gå for i7 bør man velge 3770k til overklokking som koster ca det samme, men hypertreading hjelper ikke mye i spill, så da er bedre skjermkort løsningen. Se på: http://www.hwcompare.com/12525/geforce-gtx-560-ti-vs-geforce-gtx-670/ http://www.digitalversus.com/graphics-card/face-off/10414-13310-versus-table.html Så HD7850 er bedre en nvidia 560TI. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Søkte litt rundt, fant denne posten på et svenskt forum, der en forteller om sin erfaring med Thor Jords v2: http://www.sweclocke...-thor-jords-v2/ Endret 31. juli 2012 av Slettet+152 Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Thor PCene virker som utrolig bra valg. Prisgunstige og god kvalitet. Kabinettet er det eneste å pirke på, men egentlig er ikke det det viktigste. Hvertfall sammenlignet med Komplett sine ferdigbygde søple PC'er om dagen. Selvom jeg er selvbygger, kunne en slik vært et aktuelt valg. Endret 1. august 2012 av ChillZoNe Lenke til kommentar
Angus McChristian Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Vil denne builden duge? Lenke til kommentar
Angus McChristian Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Byttet ut ssd-disken og la til en billigere + dvdavspiller og Windows. Totalt under 9,5k. Er ikke det grei pris for dette oppsettet? Er det noe som ikke passer sammen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Vil denne builden duge? Den mangler hovedkort. Bytt til i5-3570k, hvis du er 100% sikker på at du ikke skal overklokke tar du heller en av de billigere i5-ene. Cooler Masters PSUer er for det meste dårlige valg, bytt heller til XFX, NZXT, Antec, Corsair eller Seasonic. SSDen kan med fordel byttes med Samsung 830, OCZ skyr jeg av prinsipp siden de har det verste ryktet på stabilitet av alle SSD-produsenter. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ville heller valgt Samsung 830 OEM og Seagate Barracuda® 2TB harddisk. Hovedkort? Kabinettet var vel kanskje litt dyrt må vel være mulig å finne noe under 1000 lappen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå