Gå til innhold

Windows finner ikke min eksterne harddisk.

Anbefalte innlegg

Hallo.

Når jeg kobler inn min eksterne harddisk (USB), så kommer denne "ding"-lyden fra Windows, men ikke noe annet. Før kom det et vindu hvor jeg kunne åpne harddisken osv.

Hvordan kan jeg finne harddisken nå? Den ligger ikke inn under "Min Datamaskin" heller.

Jeg skulle fått denne til å fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt dårlig stemning. Du kan jo forsøke en annen usb port, og restarte pc'n. Mulig det finnes noe firmware update på den - usikker på merket ditt. Hvis det ikke hjelper så er jeg redd den er dø. Hører du at disken spinner opp?

Lenke til kommentar

Hører at disken spinner opp ja. Prøvde en annen USB-port nå. Men det samme kommer opp nå og.

Vet ikke hvilket merke det er selv. Fikk den av en nabo for et par år siden. Men det står "Micro Storage" på den.

Endret av Hårek
Unødig å sitere innlegget over
Lenke til kommentar

Merkelig at PCn finner disken og at den spinner opp, men at du ikke har noen mulighet til å gå inn på den. Vi kan jo selvsagt prøve å formatere den, men det er kanskje noe viktig innhold på den? Du kan jo testet disken litt. Last ned HDtune og se om disken dukker opp der. Gjør den det så kjør "error scan". Kommer det en rød prikk der så er det dårlig stemning.

Lenke til kommentar

Om du har lagret filer på denne fra en Mac du vil prøve å hente ut, så er vell løpet for det meste kjørt nå som du har formatert.

Årsaken er at Mac har laget sin egen GPT tabell med deres eget filsystem, programmer for å lese disse filsystemene er kostbare.

Her er en tråd med mer om problemet, selv om det er WinXP så gjelder mye av det fortsatt: http://www.digitalfaq.com/forum/computers/1379-overcome-gpt-protective.html

Lenke til kommentar

Nei, har ikke lagret noen filer på den eksterne fra Macen. Koblet inn den eksterne i Macen, og trykte ok - men ingen filer ble funnet. Så filene måtte ha blitt slettet da jeg trykte "ok" inne på TimeMachine.

Kjørte Recuva, men fant bare .mp3 filer som kunne reddes.

Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...