Von-Matterhorn Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Alt er relativt. Hvis alle i familien hans er veldig suksessrike og tjenere veldig mye penger så blir en halv million året ikke en veldig høy lønn. For en gjennomsnittlig familie er 500.000 året en grei lønn. For en fattig familie så hadde en 500.000 vært en kjempelønn. Så alt er relativt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Tja, er du ferdig utdannet Herr Brun da? Nei? Kanskje ikke du heller kan gi tips ang lønn som advokat da? Han har tydligvis erfaring mtp hva en advokat og partner tjener. At det var? Alt jeg gjorde var å prøve å forklare hva ENY klaget på, siden Von Matterhorn tydeligvis ikke forsto det. Jeg er ikke enig med ENY, og har ikke sagt at det var galt å skrive hva familien hans drev med - bare at det altså strengt tatt ikke er et svar på om Von Matterhorn selv er advokat. Og man trenger da åpenbart ikke selv være advokat (eller ha en mamma som er det) for å komme med opplysninger om hva slike tjener. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hald diskusjonen til emnet trådstartar spør om. Dei moralske formaningane kan de ta ein anna stad. 1 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Alt er relativt. Hvis alle i familien hans er veldig suksessrike og tjenere veldig mye penger så blir en halv million året ikke en veldig høy lønn. For en gjennomsnittlig familie er 500.000 året en grei lønn. For en fattig familie så hadde en 500.000 vært en kjempelønn. Så alt er relativt. Ja, dessverre er det sånn i Norge. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Pappa eier et selskap og har ingen utdanning... Der har du svaret ditt. De store pengene ligger i vellykket, selvstendig næringsvirksomhet. Det du trenger er ikke utdannelse men en vare eller tjeneste som du kan tilby og som det er etterspørsel etter. Da vil du også få uttelling for den enorme arbeidsinnsatsen du er innstilt på. Som lønnsmottager vil det være opp til arbeidsgiveren din hvor mye lønn du skal få. Det er en konstant oppoverbakke, da arbeidsgiver naturlig nok aldri vil gi en krone mer enn nødvendig. Det skal godt gjøres å tippe over en mill som vanlig lønnmottager, uansett utdanning. Jeg jobber selv sammen med jurister og de fleste ligger på 400 til 600k maks, altså ikke så mye bedre enn en industriarbeider. På den annen side har jeg en slektning som kun har fagbrev som mekaniker, men som startet eget firma og omsatte for 8 mill i 2011. Endret 1. august 2012 av Spartapus Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Medisin, ingeniør eller jurist. Følg en av de veiene så er det bare opp til deg hvor bra du gjør det. Man blir ikke automatisk rik av noen bestemt utdanning. Lenke til kommentar
Velstående Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Takk for alle svar, har satt stor pris på det. Det blir å gå industriell økonomi eller jus, avhenger bare av studiepoengene. Går ikke det blir jeg kriminell. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Kriminell er ikke dumt. Har en slektning (inngiftet) som tjente voldsomt med penger på noe shady opplegg nede i Afrika. Nå om dagen svindler han mest nordmenn, det er det også gode penger i. 1 Lenke til kommentar
Velstående Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Langer dop allerede, hehe... faen, indøk eller jus? Neste post bestemmer fremtiden min. Er helt seriøs, legger ut bevis om tråden ikke blir slettet. Endret 7. august 2012 av Velstående Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Uansett hvilken utdanning du tar så er ikke det noen garantist for $$$$$$$. Dedikasjon og hardt arbeid er det som gir resultater. Lenke til kommentar
Velstående Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Jus. Den er grei, Oslo eller Bergen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Oslo, selvfølgelig. Bergen er vått. Lenke til kommentar
Velstående Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 takk takk:) Lenke til kommentar
Mankiw Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Uansett hvilken utdanning du tar så er ikke det noen garantist for $$$$$$$. Dedikasjon og hardt arbeid er det som gir resultater. I tillegg til en god dose flaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå